مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی روانشناسی 47 653

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی روانشناسی 47 653 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی روانشناسی 47 653 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی روانشناسی 47 653 در لینک زیر موجود میباشد مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی دارای منابع کامل و رفرنس دهی استاندارد دارای گارانتی بازگشت وجه

دانلود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی منابع: دارد پژوهش های داخلی و خارجی: دارد کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی تعداد صفحه: 47 صفحه نوع فایل: word توضیحات از متن فایل مفهوم عملکرد تحصیلی امروزه، صاحب نظران بر این باورند كه یكی از دلایل مهم توسعه كشور‌های پیشرفته، توجه و اهتمام آنها به تربیت نیرو‌های خلاق و مؤثر است. دانشجویان نیروی انسانی برگزیده و سازندگان فردای كشور هستند، و موفقیت تحصیلی آنها از جمله اهداف اساسی برنامه‌‌های آموزشی است. دانشجویان به واسطه موفقیت در تحصیل می‌توانند به موقعیتی دست یابند كه از حداكثر نیروی درونی وبیرونی خود برای دستیابی به اهداف آموزش عالی استفاده نموده و شرایط لازم برای زندگی اجتماعی موفق را كسب كنند. برعكس، عدم موفقیت در تحصیل، زمینه ساز مشكلات فردی و اجتماعی بسیار و انحراف از دستیابی به اهداف سیستم آموزشی است. دوره دانشجویی برای دانشجویان دوره ای مهیج و پر چالش است. بنابراین به دلیل رویارویی با عوامل استرس زای زیاد و لزوم سازگاری مناسب، باید از سلامت روانی و خود اتكایی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند به توفیقات روز افزون‌تری در تحصیل و حرفه خود دست یابند (دانش پژوه و همکاران 2007). این ویژگی‌ها كه هر فرد در نتیجه رویارویی با موقعیت‌‌های گوناگون و افراد مختلف به آن مجهز است، ساختار روانی و صفات شخصیتی است. این ساختار روانی نه تنها تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند خانواده، اجتماع، گروه همسالان و غیره قرار دارد، بلكه عواملی چون انگیزش، پیشرفت، موفقیت و… را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس می‌توان گفت یكی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی، ویژگی‌‌های روانی افراد است. دانشجویان به دلایل متعدد، استرس‌ها و فشارهای روانی زیادی را بسته به موقعیت‌های آموزشی تجربه می‌کنند، مهاجرت جهت تحصیل، جدایی از شبکه‌های خانواده و دوستان و از دست دادن نسبی حمایت‌های عاطفی اجتماعی آنها، درگیرشدن در روابط اجتماعی جدید، حجم دروس و برنامه‌های دانشگاهی، دوره خاص سنی، همگی از عواملی بوده که برای دانشجویان در برهه‌های مختلف استرس‌زا بوده و می‌تواند آنها را مستعد ناراحتی‌های روانشناختی و جسمانی کند. ارزشیابی مستمر و مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول تحصیل و بررسی عوامل مرتبط با آن یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی بویژه در دانشگاه‌ها می‌باشد. این امر در تدوین برنامه آموزشی بهتر، ارتقای کیفیتی آموزشی و نهایتاً در اصلاح و بهبود کارآئی مسئولین مربوطه تأثیر به سزایی دارد. توجه به این امر چیزی ست که درتمام دنیا در رأس برنامه‌های توسعه آموزش مدنظر قرار می‌گیرد به منظور پیش بینی وضعیت تحصیلی دانشجویان، تعیین ملاک‌ها و متغیرهای مناسب از جمله عمده‌ترین حوزه‌های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال می‌باشد تحقیقات بسیاری در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است وضعیت اقتصادی اجتماعی سطح تحصیلات، آموزش و نمرات آزمونهای پیشرفت تحصیلی و هوش از جمله شاخص‌های است که محققان از آن جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده می‌نمایند. به منظور پیش بینی وضیت و موفقیت تحصیلی دانشجویان، تعیین ملاک‌ها ومتغیرهای مناسب، از جمله عمده‌ترین حوزه‌های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال می‌باشند. تحقیقات زیادی در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است (جسلون 1999). وضعیت اقتصادی-اجتماعی، سطح تحصیلات، معدل تحصیلی و نمرات آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و هوشی از جمله شاخص‌هایی است که محققان از آنها جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده نموده اند (منیری 1385). منابع و مأخذ: منابع فارسی ابطحی، معصومه السادات وندری، خدیجه، (1390)، رابطه خلاقیت و سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر زنجان، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، شماره10، 15-28. اخلاقی، فرشاد، (1378)، بررسی و مقایسه بین علاقه‌ی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، تحقیق‌ی کارشناسی ارشد، دانشکده‌ی علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم. بیابانگرد، اسماعیل، (1382)، روش های پیشگیری از افت تحصیلی، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان. بدار، لوك و دیگران، (1388)، روان شناسی اجتماعی، (، دكتر حمزه گنجی)،‌ تهران: نشر ساوالان. پورکریمی، جواد، (1388)، مقایسه رضایت شغلی و انگیزش پیشرفت در دانش آموختگان کشاورزی خود اشتغال و غیر خوداشتغال، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 51، 155-175. توسلی، غلامعباس، (1385)، نظریه های جامعه شناسی، تهران: انتشارات سمت. حرانی، شیخ ابومحمد، (1385)، تحف العقول عن آل رسول(ص)، قم: انتشارات آل علی. روشه، گی، (1386)، جامعه شناسی تالکوت پارسونز، ( عبدالحسین نیك گهر)، تهران: نشر تبیان. ریتزر،جورج، (1374)، نظریه های جامعه شناسی دوران معاصر، تهران: نشر علمی. سبحانی نژاد، مهدی و عابدی، احمد، (1385)، بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی، فصلنامه علمی– پژوهشی روان شناسی دانشگاه تبریز، شماره1، 79-97. شهنی ییلاق، منیجه، بنابی مباركی، زهرا وشكركن، حسین، (1384)، بررسی روابط بین موضوعی و درون موضوعی انگیزش تحصیلی(خودکارآمدی، ارزش تکلیف، هدف های عملکردگرا، عملکردگریز و تبحری) در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهراهواز، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز،شماره3، 47-76. شریفیان، اکبر،(1381)، عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان شاهد، فصلنامه‌ی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، ش 15و 16. منابع انگلیسی Amanda, W., & etal, (2008), Improving the Social Behavioral Adjustment of Adolescent: The Effectiveness of Social Skills Group Intervention, Journal child and family studies. Amato PR. Studying marital interaction and commitment with survey data. Available from: Anderson, J. G., (2004), Stability and change among three generations of Mexican – American: Factors affecting achievement, American Educational Research Journal, Vol.14, Pp.285 -309. Beheshtifar M, Esmaili Z, Nekoie.Moghadam M. (2011). Effect of moral intelligence on leadership. Eur J Econ Finan Admin Sci; 43: 1-7 Borba, M.,(2005),The step-by-step plan to building moral intelligence, Nurtuing Kids Heart & Souls, National Educator Award, National council of self-esteem.Jossey-Bass Brayan, T., Donahune. M., & Pearl, R., (2004), Learning disabled children’s peer interactions during a small group problem – solving task, Learning Disability Quarterly, Vol.16, Pp.13-22. Binet, A., & Simon, T.,(2000), The development of intelligence in children,San Francisco: freeman. Beheshtifar,M., Esmaili, Z., & Nekoie Moghadam, M., (2011), Effect of moral intelligence on leadership, Eur Journal Econ Final Admin Sci, Vol.43, Pp. 1-7. Borba, M., (2005), The step by step plan to building moral intelligence, Nurturing kids hearts & souls, San Francisco: Jossy-Boss. Barton Arwood, S., Morrow, L., Lane, K., (2005), Project Improving Teaches Ability to Address students social needs, Educational and treatment of children.
منتشر شده در
  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق دلبستگی شغلی علوم انسانی 35 918
  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق دلبستگی شغلی علوم انسانی 35 918 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پیشینه و مبانی نظری تحقیق دلبستگی شغلی علوم انسانی 35 918 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی علوم انسانی 40 447
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی علوم انسانی 40 447 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانات نقدی علوم انسانی 40 447 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی علوم انسانی 37 494
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی علوم انسانی 37 494 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع عدم تقارن اطلاعاتی علوم انسانی 37 494 از سایت اصلی و دانلود با…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی روانشناسی 69 672
  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی روانشناسی 69 672 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری وپیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی روانشناسی 69 672 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب…

  • تحقیق انقلاب ایران و بازتاب جهانی آن علوم انسانی 16 994
  • تحقیق انقلاب ایران و بازتاب جهانی آن علوم انسانی 16 994 دریافت محصول کامل و اصلی درباره تحقیق انقلاب ایران و بازتاب جهانی آن علوم انسانی 16 994 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب…

  • فایل اتوکد برش منزل مسکونی 2 طبقه با کد ارتفاعی کامل قابل ویرایش معماری 1 935
  • فایل اتوکد برش منزل مسکونی 2 طبقه با کد ارتفاعی کامل قابل ویرایش معماری 1 935 دریافت محصول کامل و اصلی درباره فایل اتوکد برش منزل مسکونی 2 طبقه با کد ارتفاعی کامل قابل ویرایش معماری 1 935 از سایت…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *