مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران علوم انسانی
27
598
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران علوم انسانی
27
598
دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران علوم انسانی
27
598 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران علوم انسانی
27
598 در لینک زیر موجود میباشد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی و نقش مدیران توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و نقش مدیران مقدمه: یک سازمان برای آنکه به اهداف عالی خود دست یابد باید به دو مقوله “مدیریت” و” سرمایه اجتماعی” توجه داشته باشد. چرا که در جهان صنعتی امروز صرفا برخوردار بودن از مهارت های مدیریتی برای موفقیت یک مدیر کافی نیست، بلکه مدیران باید شناختی اساسی از تفاوت میان “مدیریت” و” رهبری” داشته باشند و بدانند چگونه این دو فعالیت برای تحقق موفقیت سزمان باید باهم ترکیب شوند. امروزه سرمایه اجتماعی، نقشی بسیار مهمی در مدیریت نوین جوامع ایفا می کند به طوری که اثربخشی سایر سرمایه منوط به وجود این سرمایه خواهد بود.لذا بدون وجود سرمایه اجتماعی، پیمودن راههای توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی ناهموار و دشوار می شوند.ازاین رو موضوع سرمایه اجتماعی به عنوان یک اصل محوری برای دستیابی به توسعه محسوب شده و مدیرانی موفق قلمداد می شوند که بتوانند در ارتباط با جامعه و با توجه به اهمیت مقوله سرمایه اجتماعی و مدیریت آن،به تولید و توسعه سرمایه اجتماعی بیشتری نایل گردند. تعهد سازمانی به عنوان یك بعد مهم سرمایه اجتماعی،تعهد سازمانی[1]، هویتی روانشناختی است كه یك فرد نسبت به سازمان متبوع خود احساس میكند(Mowday, 1982:24). لذا در نمود عینی تعهد سازمانی، روابط كارکنان را با سازمان منعكس میكند و بر تصمیم به ماندن اعضا در آن سازمان دلالت دارد(Meyer & Allen, 1997:61-89). افراد با نیازها، مهارتها و انتظاراتی وارد سازمان میشوند و مایلند در محیطی كار كنند كه بتوانند از تواناییهایشان استفاده و نیازهایشان را ارضاء كنند. چنانچه سازمانها این فرصتها را برای كارکنانشان ایجاد كنند، سطح تعهد سازمانی افزایش مییابد (Vakola & Nikolaou, 2005:160)در حقیقت میتوان پیوندی بین تعهد سازمانی و فعالیتهای اجتماعی سازمان انتظار داشت كه مستقیماً به ارضاء نیازهای کارکنان میپردازد (پیترسون، 2004). با این حال هنوز كاملاً مشخص نیست كه چگونه فعالیتهای اجتماعی سازمان كه مرتبط با دیگر ذینفعان است، بر تعهد سازمانی كارکنان تاثیر میگذارد. در حقیقت میتوان پیوندی بین تعهد سازمانی و فعالیتهای اجتماعی سازمان انتظار داشت كه مستقیماً به ارضاء نیازهای کارکنان میپردازد(Peterson, 2004: 3) با این حال هنوز كاملاً مشخص نیست كه چگونه فعالیتهای اجتماعی سازمان كه مرتبط با دیگر ذینفعان است، بر تعهد سازمانی كارکنان تاثیر میگذارد. در این راستا، مطالعات پیترسون (2004) و برامر و همکاران (2007) خاطر نشان میكند كه اینگونه فعالیتها تاثیر مثبتی بر تعهد سازمانی میگذارند. با این وجود نیاز است مفهوم تعهد سازمانی بهخوبی تحلیل شود. مطالعه میر و آلن(1991) سه بعد تعهد را كه شامل مولفه های عاطفی، مستمر و هنجاری است، آشكار میسازد: تعهد عاطفی[2] به عواطف کارکنان اشاره دارد که وابسته به اهداف سازمان و قابل شناسایی بهوسیله آن است. تعهد عاطفی ناشی از تمایل کارکنان به ادامه ارتباط است. تعهد مستمر[3] ماهیتی مبادله محور دارد، مبتنی بر محاسبه است و به هزینههای مرتبط با ترک سازمان اشاره دارد. تعهد مستمر ناشی از احساس افراد، مانند اجبار آنها به ادامه ارتباط به دلیل هزینههای بالای خروج است (مانند از دست دادن حقوق، موقعیت و ارشدیت) یا به دلیل اینکه آنها فرصتهای استخدامی کمی در جاهای دیگر دارند. نهایتاً تعهد هنجاری[4] به تمایل کارکنان به ماندن در سازمان بر اساس حس مسؤولیت، وفاداری یا الزام به ادای دین آنها به سازمان، اشاره دارد. این گونه وفاداری این احساس را در افراد به وجود می آورد که آنها ملزم به متعهد ماندن به روابط هستند، به دلیل اینکه احساس میكنند کاری که انجام میدهند، درست است. در میان این سه بعد، ارتباط بین تعهد عاطفی و مسؤولیت اجتماعی سازمان به طور دقیقتری مبتنی بر نظریه هویت اجتماعی است. همانطور كه قبلاً عنوان شد، فعالیت در سازمانی با اعتبار بالا، میتواند هویت اجتماعی کارکنان را غنا بخشد یا تقویت کند و بعد عاطفی را بیشتر از مولفههای مستمر و هنجاری تحت تاثیر قرار دهد (Meyer & Allen, 1997: 61-89) شایان ذکر است که در روند ارتقاء نگرشهای خیرخواهانه و دوستدار محیط، سازمان ممكن است بخشی از سود خود را به سبب هزینهبر بودن اعمال ایمنی محیط و در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی از دست بدهد. اما قطعاً دستاوردهای آن، تصویر مناسبی از مسؤولیت اجتماعی و كسب و كار بهدست میدهد كه ممكن است حمایت ذینفعان موجود در محیط را به طرق مختلف جلب و افزایش دهد (Takala & Pallab, 2000: 109-118). گرچه ملزمکردن سازمانها جهت اجرای مسؤولیت اجتماعی خود، مستلزم وضع قوانین نیز میباشد، اما رعایت این قوانین خود مستلزم هزینههایی است كه ممكن است مسؤولیت اجتماعی سازمان را برای الزامات قانونی كاهش دهد و در طی زمان از اهمیت آن به عنوان الزامات اخلاقی بكاهد (Takala & Pallab, 2000: 109-118). در عین حال باید گفت که اقدامات مرتبط با مسؤولیت اجتماعی از سوی سازمانها، رشد غیر قابل منتظرهای را تجربه كرده است. در عین حال سازمانها در سالهای اخیر درگیر انواع مختلفی از فعالیتهای مسؤولیت اجتماعی شدهاند، از قبیل اقدامات مسئولانه در قبال جامعه (حفظ محیط زیست و…)، رفتار عادلانه با کارکنان یا مشارکت در برنامههای هنری و فرهنگی در سطح جامعه (Brown & Dacin, 1997:68-84) بیان میكنند كه: “سازمانها تمامی این كارهای خوب را انجام میدهند، اما مطمئن نیستند كه چیزی عایدشان میشود یا خیر”. مزایایی كه سازمانها در پی فرآیند انجام فعالیتهای مسؤولیت اجتماعی سازمان به دنبال آن هستند شامل: برآوردن انتظارات مشتری، نشان دادن تعهد در قبال محیط، پیشرو بودن در وضع قوانین و ارتقاء انگیزش كارکنان است (Zairi & Peters, 2002:174-178). در مطالعات انجام شده در این تحقیق نشان داد که مسؤولیت پذیری اجتماعی در قبال ذینفعان اجتماعی و غیر اجتماعی، کارکنان، دولت و مشتریان، پیش بینی کنندهای قوی برای تغییرات تعهد سازمانی محسوب میشود. این نتایج میتواند این اطمینان را برای مدیران سازمانهای مورد مطالعه به همراه داشته باشد که هزینه های پذیرش مسؤولیت اجتماعی توسط سازمان، به ویژه در قبال محیط بیرونی، می تواند از طریق ارتقای سطح تعهد کارکنان که به تبع خود، مشارکت فعال، بهرهوری و انسجام درونی را به همراه دارد، جبران گردد. همچنین این یافته ها، شاهدی بر استحکام نظریه هویت اجتماعی است که با درک مسؤولیت پذیری اجتماعی توسط سازمان و رعایت آن، تعهد نیز افزایش می یابد. [1]- Organizational Commitment [2]-Affective Commitment [3]-continuous Commitment [4]-Normative Commitment
دانلود تحقیق درموردعلم تمرین عمران و نقشه کشی 48 380 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلود تحقیق درموردعلم تمرین عمران و نقشه کشی 48 380 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب دانلود تحقیق…
دانلود پاورپوینت بررسی خانه صبا(نمونه مشابه مسکونی) معماری 10 703 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلود پاورپوینت بررسی خانه صبا(نمونه مشابه مسکونی) معماری 10 703 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب دانلود پاورپوینت…
تحقیق جامع قنات کشاورزی 120 1,452 دریافت محصول کامل و اصلی درباره تحقیق جامع قنات کشاورزی 120 1,452 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب تحقیق جامع قنات کشاورزی 120 1,452 در لینک زیر موجود…
مبانی نظری یارانه، شاخص فقر، شکاف درآمدی علوم انسانی 25 525 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری یارانه، شاخص فقر، شکاف درآمدی علوم انسانی 25 525 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب…
پدافند غیر عامل در معماری معماری 15 1,057 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پدافند غیر عامل در معماری معماری 15 1,057 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب پدافند غیر عامل در معماری معماری…
مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مورد درد مدیریت 25 504 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مورد درد مدیریت 25 504 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مبانی نظری…