مبانی نظری نوسانات بازار سهام,مدل سازی بازار سهام,اندازه گیری نوسان علوم انسانی
66
505
مبانی نظری نوسانات بازار سهام,مدل سازی بازار سهام,اندازه گیری نوسان علوم انسانی
66
505
دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری نوسانات بازار سهام,مدل سازی بازار سهام,اندازه گیری نوسان علوم انسانی
66
505 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مبانی نظری نوسانات بازار سهام,مدل سازی بازار سهام,اندازه گیری نوسان علوم انسانی
66
505 در لینک زیر موجود میباشد
مبانی نظری نوسانات بازار سهاممدل سازی بازار سهاماندازه گیری نوسان
مبانی نظری نوسانات بازار سهام,مدل سازی بازار سهام,اندازه گیری نوسان توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری 2-1 بخش اول : مبانی نظری. 12 2-1-1 مقدمه. 12 2-1-2 نوسانات بازار سهام. 12 2-1-3 مدل سازی نوسان. 16 2-1-4 مفاهیم اولیه اندازه گیری نوسان. 16 2-1-5 مدلهای ساده 17 2-1-5-1 گام تصادفی.. 17 2-1-5-2 میانگین تاریخی.. 18 2-1-5-3 میانگین متحرک ساده 18 2-1-5-4 هموارسازی نمایی.. 19 3-1-5-5 مدل میانگین وزنی متحرک نمایی (EWMA) 20 2-1-5-6 روش هموارسازی نمایی متغیر. 20 2-1-6 سایر مدلها 21 2-1-6-1 نوسانات تصادفی 22 2-1-6-2 نوسان ضمنی.. 24 2-1-7 ویژگی های آماری بازده سهام. 25 2-1-7-1 دنباله بزرگ.. 26 2-1-7-2 نوسان خوشه ای.. 27 2-1-7-3 اثر اهرمی.. 27 2-1-7-4 دوره های غیرتجاری.. 28 2-1-7-5 رویدادهای قابل پیش بینی.. 28 2-1-7-6 نوسان و همبستگی سریالی.. 28 2-1-7-7 جهت حرکت در نوسانات.. 29 2-1-7-8 متغیرهای کلان اقتصادی و نوسان. 29 2-1-9 عملکرد شرکت.. 30 2-2 بخش دوم : پیشینه تحقیق. 32 2-2-1 پیشینه تحقیق درباره ” نوسانات”. 32 2-2-1-1 پژوهش های خارجی.. 34 2-2-1-2 مطالعات داخل ایران. 44 2-2-2 پیشینه پژوهش درباره “عملکرد”. 50 2-2-2-1 پیشینه مربوط به تحقیقات خارجی.. 50 2-2-2-2 پیشینه پژوهش در ایران. 58 2-3 مدل مفهومی. 62 2-4 جمع بندی و نتیجه گیری……………………………………………………………………….. 62 2-1 بخش اول : مبانی نظری 2-1-1 مقدمه با توجه به هدف پژوهش حاضر که در فصل قبل به آن اشاره شد ( بررسی تاثیر نوسانات بازار سهام بر عملکرد شرکتها)˓ در این فصل˓ ابتدا به تعریف و توضیح نوسانات بازار و بررسی چند پژوهش انجام گرفته در این زمینه پرداخته و بحث با مدلسازی نوسانات و ویژگی های آماری بازده سهام (به عنوان معیاری برای نوسانات بازار سهام)˓ ادامه یافته و در نهایت مهمترین پژوهش های داخلی و خارجی انجام گرفته مرتبط با موضوع پژوهش ارائه می شود و با تبیین یک مدل مفهومی و نتیجه گیری این فصل به اتمام خواهد رسید. 2-1-2 نوسانات بازار سهام نوسانات بازار سهام موضوع مطالعات زیادی در طی چند دهه اخیر بوده است. انگیزه اصلی برای این علاقه بعد از سقوط بازار سهام در سال 1987 آغاز شد جایی که برای مثال شاخص S&P[1] با کاهشی 20.4 درصدی از 282.70 به 224.84 رسید و میانگین داو-جونز[2] نیز در یک روز 508 درجه کاهش یافت. اصطلاح “نوسانات بازار سهام” به افزایش یا کاهش سریع در قیمت در یک دوره کوتاه (از روزی به روز دیگر با از هفته ای به هفته ای دیگر) اشاره دارد. یک تعریف کامل از نوسان در زمینه اقتصادی توسط اندرسن و همکاران[3] (2005) ارائه شد:”نوسان در اقتصاد اندکی تفصیلی تر مورد استفاده قرار می گیرد تا تغییرپذیری جزء متغیر تصادفی (غیر قابل پیش بینی) یک سری زمانی را بدون یک معیار ضمنی مشخص توصیف کند. اصطلاحاتی مثل “نوسان ضمنی” از قیمتهای اختیاری بر این مجموعه اصطلاحات و تعاریف تکیه دارد. این پدیده موضوعی جدید نیست چرا که در طول دوران جنگها˓ بازار سهام˓ بازار مربوط به کالاها˓ بازار های اوراق قرضه و بازارهای مبادله ارز تغییرات سریعی ثبت شده است. در مقاله ای که توسط کران[4] (1991) ارائه شد چندین مساله مورد مطالعه قرار گرفته است: “در نهایت چه عاملی˓ مسبب این تغییرات روزانه در قیمتهاست؟ آیا ما می توانیم منبع تغییرات را به یک شکل منطقی به شوکهای پایه ای موثر بر اقتصاد ردیابی کنیم؟ آیا تغییرات قیمتها منجر به تغییرات در نظرها یا روانشناسی (مثل تغییرات در اطمینان˓ اشتیاق و…) میشود؟ علاوه بر آن اقتصاددانها و دیگر صاحبنظران درباره فرضیه بازار کارا و نوسان نگران هستند. آیا آزمونهای مربوط به نوسان کارایی را رد مینماید؟ آنطور که شیلر[5] (1989) و کران (1991) ذکر کردند آزمونهای مربوط به نوسان اینطور ادعا نمی کنند که بازارها کارا نیستند. “آزمونهای نوسان در حقیقت فقط آزمون هایی مشخص مربوط به مدلهای نرخ – تنزیل[6] می باشند و آنها معادل با آزمونهای های بازده – پیش بینی[7] مرسوم هستند. تعریف عوامل موثر بر نوسانات بازار های مالی بر طبق نظر شیلر (1988) سخت به نظر می رسد. چرا که اقتصاد دانها و دیگر محققان˓ تئوری اثبات شده ای از نوسانات مالی ندارند. تئوری های موجود اغلب متقاعد کننده نیستند. یک تعبیر از نوسانات بازار سهام که توسط شیلر ارائه شد “روانشناسی بازار” است. سرمایه گذاران در اکثر مواقع نسبت به یکدیگر واکنش نشان می دهند تا رویدادها و این پروسه می تواند منجر به نوسانات بزرگی در بازار شود. او با بررسی خود ادعا کرد که روانشناسی بازار یک عامل کلیدی در زمینه سقوط بازار سهام در سال 1987 بوده است. میشکین[8] (1988) با شیلر موافق است که تعریف نوسانات بازار سهام کاری دشوار است و با وجود اینکه با نتایج بررسی او به طور کامل موافق نیست اما معتقد است عوامل بنیادی اقتصادی ممکن است نقشی در سقوط بازار سهام در سال 1987 ایفا نموده باشند. مفهوم “محتکران” (آشوب گران) همواره به عنوان یکی از عواملی که بر نوسانات تاثیر بدی می گذارد ذکر شده است. موضوع قابل بحثی که راجع به محتکران و تاثیر آنان بر نوسان مطرح است حاکی از این است که افزایش نوسان˓ نامطلوب و کاهش نوسان˓ مطلوب است. این مطلبی گمراه کننده است چرا که رابطه بین اطلاعات و نوسان نادیده گرفته می شود( آنتونیو و هولمز[9] (1995) ). در ادبیات فرضیه بازار کارا رابطه مثبتی بین افشای اطلاعات و افت و خیزهای قیمت وجود دارد. در نتیجه اگر جریان اطلاعات افزایش یابد (در یک بازار کارا) تغییر قیمتها مکررا رخ خواهد داد و با نوسان بیشتری همراه خواهد بود. (آنتونیو و همکاران (1997)). افزایش نوسان ممکن است از طریق منعکس کردن اطلاعات مربوط به ارزشهای بنیادی به عنوان نتیجه یک نوآوری ظاهر شود. بنابراین نوسان در حال افزایش ضرورتا نامطلوب نیست. (بولرسلی و همکاران[10] (1992) ). راس [11](1989) با استفاده از یک مدل ساده در شرایطی که هیچگونه آربیتراژ وجود نداشته باشد اثبات کرده است که انحراف تغییر قیمت معادل خواهد بود با نرخ (یا انحراف) جریان اطلاعات. “در یک اقتصاد بدون آربیتراژ نوسان قیمتها مستقیما به میزان جریان اطلاعات به بازار مربوط می شوند. این نتیجه آزمونهای نوسانات را به فرضیه بازار کارا مرتبط می سازد که مجموعه اطلاعاتی را که بازار برای قیمت گذاری استفاده می کند را مشخص می نماید. با این مشاهدات ما می توانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که نوسان قیمت دارایی ها و در نتیجه نوسان بازار زمانی که نرخ اطلاعات افزایش می یابد به صورت کلی افزایش خواهد یافت. میشیکین (1988) همچنین نقش سیاستهای پولی را در مواجهه با نوسانات بازارهای مالی مورد بررسی قرار داد.تدوین کنندگان سیاستهای پولی در مواجهه با نوسان دو گزینه پیش رو دارند: آنها می توانند تلاش کنند تا نوسان را از طریق مداخله در بازار کاهش دهند یا آنها می توانند خارج از بازار منتظر مانده و آماده باشند تا در بحرانهای مالی عکس العمل نشان دهند. علاوه بر این سقوط بازار سهام برای اقتصاد می تواند زیان بخش باشد. با توجه به مشاهدات بکتی و سلون[12] (1991) نوسان بازار سهام از طریق مصرف کنندگان و سرمایه گذاری بر اقتصاد تاثیر داشته و همچنین می تواند عملکرد هموار سیستم مالی را از طریق ایجاد تغییرات ساختاری در هم شکند. [1] Standard & Poor̍s [2] Dow-Jones [3] Andersen et al [4] Cochrane [5] Shiller [6] Discount – rate [7] Return – forcasting [8] Mishkin [9] Antoniou And Holmes [10] Bollersley et al [11] Ross [12] Becketti and sellon
بررسی رابطه بین ضرایب مالیاتی و افشای گزارشات مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران علوم انسانی 214 636 دریافت محصول کامل و اصلی درباره بررسی رابطه بین ضرایب مالیاتی و افشای گزارشات مالی شرکت های پذیرفته…
پکیج آزمایش های ساده برای سنجش هوش کودکان علوم انسانی 19 727 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پکیج آزمایش های ساده برای سنجش هوش کودکان علوم انسانی 19 727 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل…
نقشه زمین شناسی حوضه آبریز اردستان ، ریگ زرین و سیاه کوه جغرافیا 1 1,033 دریافت محصول کامل و اصلی درباره نقشه زمین شناسی حوضه آبریز اردستان ، ریگ زرین و سیاه کوه جغرافیا 1 1,033 از سایت اصلی و…
دانلود شیپ فایل راه های ارتباطی حوضه آبریز رودخانه های بین هراز و قره سو جغرافیا 2 1,123 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلود شیپ فایل راه های ارتباطی حوضه آبریز رودخانه های بین هراز و قره سو جغرافیا…
پاورپوینت زیست توده محیط زیست 51 1,798 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پاورپوینت زیست توده محیط زیست 51 1,798 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب پاورپوینت زیست توده محیط زیست 51 1,798 در…
گزارش کاراموزی راهكارهای افزایش فروشی بازار یابی دفتر شركت پگاه کارآموزی 110 471 دریافت محصول کامل و اصلی درباره گزارش کاراموزی راهكارهای افزایش فروشی بازار یابی دفتر شركت پگاه کارآموزی 110 471 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم.…