مبانی نظری فناوری اطلاعات وارتباط ت، جامعه اطلاعاتی، شکاف دیجیتالی، اضطراب رایانه علوم انسانی
39
678
مبانی نظری فناوری اطلاعات وارتباط ت، جامعه اطلاعاتی، شکاف دیجیتالی، اضطراب رایانه علوم انسانی
39
678
دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری فناوری اطلاعات وارتباط ت، جامعه اطلاعاتی، شکاف دیجیتالی، اضطراب رایانه علوم انسانی
39
678 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مبانی نظری فناوری اطلاعات وارتباط ت، جامعه اطلاعاتی، شکاف دیجیتالی، اضطراب رایانه علوم انسانی
39
678 در لینک زیر موجود میباشد
مبانی نظری فناوری اطلاعات وارتباط ت، جامعه اطلاعاتی، شکاف دیجیتالی، اضطراب رایانه
مبانی نظری فناوری اطلاعات وارتباط ت، جامعه اطلاعاتی، شکاف دیجیتالی، اضطراب رایانه توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری 2-1 : مقدمه 112-2: فناوری اطلاعات و ارتباطات 122-3: اینترنت 142-4: وب (شبکه) 152-5 جامعه اطلاعاتی 152-6: شکاف دیجیتالی 162-7 : تاریخچه شکاف دیجیتالی 182-8: سطوح شکاف دیجیتالی 192-9: شاخص های شکاف دیجیتالی 202-10: عوامل موثر بر شکاف دیجیتالی 222-10-1: درآمد و اقتصاد: 222-10-2: نسل و شکاف دیجیتالی 242-10-3: جنسیت و شکاف دیجیتالی 252-10-4: سواد رایانه ای 272-10-5: مهارت و شکاف دیجیتالی 272-10-6: نگرش نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات 292-10-7:میزان تسلط بر زبان انگلیسی 302-10-8: دسترسی به فناوری اطلاعات وارتباطات 302-10-8-1 انواع دسترسی 312-11: جهان و شکاف دیجیتالی 332-12: ایران و شکاف دیجبتالی 342-13 : وضعیت ایران درجهان: 352-14: تئوری های کاهش شکاف دیجیتالی 362-15: اضطراب 362-16: اضطراب رایانه 382-17: سطوح اضطراب رایانه: 402-18: عوامل موثر بر اضطراب رایانه 412-18-1: خودکار آمدی و اضطراب رایانه 412-18-2: نگرش و اضطراب رایانه 422-18-3: آموزش واضطراب رایانه 432-19: پیشینه ی پژوهش شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه 442-19-1: تحقیقات انجام شده در داخل کشور 442-19-2: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 482-20 نتیجه گیری 531 : مقدمهفناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت های بی نظیری را برای جوامع بوجود آورده است. با وجود توسعه روزافزون این فناوری یكی از دغدغه های كلیدی در سطح بین المللی وجود شكاف دیجیتال بین كشورها و ملت های مختلف برای بهره گیری از این فناوری است.شکاف دیجیتالی معمولا به عنوان فاصله ای بین آن دسته از افرادی که به اشکال جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند و کسانی که دسترسی ندارند تعریف می شود. متاسفانه همه مردم به فناوری اطلاعات وارتباطات دسترسی ندارند( سطح اول شکاف دیجیتالی) و شگفت آور اینکه تعداد زیادی از مردم توانایی و مهارت استفاده از ICT به روش درست را ندارند. بنابراین نمی توانند از مزایای این فناوری بهره ببرند.(سطح دوم شکاف دیجیتالی) .آیا براستی مردم از رسانه های جدید اطلاع ندارند و یا توانایی استفاده از آن را ندارند؟.(دونات ،براند وینر ، کرسچ باوم ، 2009) برای بسیاری از ما این نوع فناوری در قالب رایانه های دیجیتالی تجلی کرده و به ابزاری لازم برای انجام کارها و رفع نیازهای شخصی تبدیل شده است.(درخشان، 1387)همچنین مقدار رو به رشد اطلاعات به مهارت استفاده از اینترنت بستگی دارد، پس اینترنت نیز باید به عنوان یک منبع حیاتی در جامعه معاصر در نظر گرفته شود.(ون دایک ،ون دارسن 2010 )اگر چه مفهوم شکاف دیجیتالی به دسترسی فیزیکی به فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب می شود. اسپرول ، زوبروف ، و کیسلر (1986) دریافتند که برخی از دانشجویان هنگام مواجهه با فن آوری، احساس سردرگمی و عدم کنترل شخصی و اضطراب می شوند. که به این اضطراب ، اضطراب رایانه اطلاق می شود در واقع اضطراب رایانه با عنوان ترس از رایانه ها در هنگام استفاده از آنها، و یا ترس از امکان استفاده از رایانه تعریف شده است (چوآ ، چن ، وونگ ، 1999).پس یکی از عواملی که در ایجاد شکاف دیجیتالی می تواند مهم باشد ترس از استفاده از رایانه ها و اینترنت است که همان اضطراب رایانه ای است می باشد.2-2: فناوری اطلاعات و ارتباطاتعلم و فن آوری هر دو سازنده تمدن بشر هستند و توسعه هرکدام بدون دیگری ممکن نیست . علم به معنی شناخت عالم هستی و یافتن قوانین حاکم بر طبیعت است . در صورتی که منظور از فن آوری، کاربرد علوم و یافته های علمی در عمل با استفاده از رویه ها و مطالعات منظم و جهت دار برای ارضای خواسته های مادی است و غالباً با اختراع ها و کاربرد وسایل و تجهیزات در ارتباط است. فن آوری دانستن چگونگی انجام کار و فرآیند خلاقی است که در آن ابزار، منابع و نظام ها برای حل مسایل به کار گرفته می شوند تا کنترل انسان را در محیط طبیعی افزایش دهند و شرایط زندگی انسان را بهتر سازند.(یونسکو، 1384 ) ” فناوری اطلاعات و ارتباطات از تعامل سه بخش بوجود میآید. بخش اول رایانه است که به عنوان سخت افزار در فرایند انتقال اطلاعات، عمل میکند. بخش دوم، مجموعه داده ها و یا اطلاعات است. در این بخش، داده ها به عنوان محتوا و خمیر مایۀ فرایند انتقال اطلاعات در درون شبکه به جریان میافتند. در واقع آنچه در فرایند انتقال اطلاعات اهمیت دارد همین اطلاعات است که توسط دو بخش دیگر جریان مییابند. بخش سوم، ارتباطات مخابراتی است که از طریق فیبر نوری؛ ماهواره و یا طرق دیگر باعث اتصال این مجموعه به یکدیگر و مجموعه های دیگر میشوند. آنچه از تلفیق این سه بخش بوجود میآید؛ همان فناوری اطلاعات و ارتباطات نامیده میشود که مثال اصلی آن بزرگراههای اطلاعاتی و یا اینترنت است”. (صراف، 1385: 44)در تعریف فن آوری اطلاعات می تو ان گفت که به فرآیندهای جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش و بازیابی اطلاعات که در بستر ارتباطی مبتنی برزیر ساخت های رایانه ای شکل می گیرد گفته می شود (نواب زاده، 1380 )بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ارتباط در سطح بین اللملی و بین افراد غیر ممکن خواهد بود. امروزه با در اختیار داشتن فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی مختلف و پیشرفته، امکان برقراری سریع ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش از پیش میسر گردیده است. افراد در هر کجا که باشند میتوانند آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را در هر زمینه ای دریافت کنند.(ابراهیم آبادی ،1382 ،به نقل از سیار،1390: 13) مبانی نظری فناوری اطلاعات وارتباط ت، جامعه اطلاعاتی، شکاف دیجیتالی، اضطراب رایانه 2-1 : مقدمه.. 11 2-2: فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 12 2-3: اینترنت.. 14 2-4: وب (شبکه).. 15 2-5 جامعه اطلاعاتی.. 15 2-6: شکاف دیجیتالی.. 16 2-7 : تاریخچه شکاف دیجیتالی.. 18 2-8: سطوح شکاف دیجیتالی.. 19 2-9: شاخص های شکاف دیجیتالی.. 20 2-10: عوامل موثر بر شکاف دیجیتالی.. 22 2-10-1: درآمد و اقتصاد:.. 22 2-10-2: نسل و شکاف دیجیتالی.. 24 2-10-3: جنسیت و شکاف دیجیتالی.. 25 2-10-4: سواد رایانه ای.. 27 2-10-5: مهارت و شکاف دیجیتالی.. 27 2-10-6: نگرش نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 29 2-10-7:میزان تسلط بر زبان انگلیسی.. 30 2-10-8: دسترسی به فناوری اطلاعات وارتباطات.. 30 2-10-8-1 انواع دسترسی. 31 2-11: جهان و شکاف دیجیتالی.. 33 2-12: ایران و شکاف دیجبتالی.. 34 2-13 : وضعیت ایران درجهان:.. 35 2-14: تئوری های کاهش شکاف دیجیتالی.. 36 2-15: اضطراب.. 36 2-16: اضطراب رایانه.. 38 2-17: سطوح اضطراب رایانه:.. 40 2-18: عوامل موثر بر اضطراب رایانه.. 41 2-18-1: خودکار آمدی و اضطراب رایانه.. 41 2-18-2: نگرش و اضطراب رایانه.. 42 2-18-3: آموزش واضطراب رایانه.. 43 2-19: پیشینه ی پژوهش شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه.. 44 2-19-1: تحقیقات انجام شده در داخل کشور.. 44 2-19-2: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.. 48 2-20 نتیجه گیری.. 53 1 : مقدمه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت های بی نظیری را برای جوامع بوجود آورده است. با وجود توسعه روزافزون این فناوری یكی از دغدغه های كلیدی در سطح بین المللی وجود شكاف دیجیتال بین كشورها و ملت های مختلف برای بهره گیری از این فناوری است. شکاف دیجیتالی معمولا به عنوان فاصله ای بین آن دسته از افرادی که به اشکال جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند و کسانی که دسترسی ندارند تعریف می شود. متاسفانه همه مردم به فناوری اطلاعات وارتباطات دسترسی ندارند( سطح اول شکاف دیجیتالی) و شگفت آور اینکه تعداد زیادی از مردم توانایی و مهارت استفاده از ICT [1]به روش درست را ندارند. بنابراین نمی توانند از مزایای این فناوری بهره ببرند.(سطح دوم شکاف دیجیتالی) .آیا براستی مردم از رسانه های جدید اطلاع ندارند و یا توانایی استفاده از آن را ندارند؟.(دونات[2] ،براند وینر[3]، کرسچ باوم[4]، 2009) برای بسیاری از ما این نوع فناوری در قالب رایانه های دیجیتالی تجلی کرده و به ابزاری لازم برای انجام کارها و رفع نیازهای شخصی تبدیل شده است.(درخشان، 1387)همچنین مقدار رو به رشد اطلاعات به مهارت استفاده از اینترنت بستگی دارد، پس اینترنت نیز باید به عنوان یک منبع حیاتی در جامعه معاصر در نظر گرفته شود.(ون دایک[5]،ون دارسن [6]2010 ) اگر چه مفهوم شکاف دیجیتالی به دسترسی فیزیکی به فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب می شود. اسپرول[7]، زوبروف[8]، و کیسلر [9](1986) دریافتند که برخی از دانشجویان هنگام مواجهه با فن آوری، احساس سردرگمی و عدم کنترل شخصی و اضطراب می شوند. که به این اضطراب ، اضطراب رایانه اطلاق می شود در واقع اضطراب رایانه با عنوان ترس از رایانه ها در هنگام استفاده از آنها، و یا ترس از امکان استفاده از رایانه تعریف شده است (چوآ[10]، چن[11]، وونگ[12]، 1999). پس یکی از عواملی که در ایجاد شکاف دیجیتالی می تواند مهم باشد ترس از استفاده از رایانه ها و اینترنت است که همان اضطراب رایانه ای است می باشد. 2-2: فناوری اطلاعات و ارتباطات علم و فن آوری هر دو سازنده تمدن بشر هستند و توسعه هرکدام بدون دیگری ممکن نیست . علم به معنی شناخت عالم هستی و یافتن قوانین حاکم بر طبیعت است . در صورتی که منظور از فن آوری، کاربرد علوم و یافته های علمی در عمل با استفاده از رویه ها و مطالعات منظم و جهت دار برای ارضای خواسته های مادی است و غالباً با اختراع ها و کاربرد وسایل و تجهیزات در ارتباط است. فن آوری دانستن چگونگی انجام کار و فرآیند خلاقی است که در آن ابزار، منابع و نظام ها برای حل مسایل به کار گرفته می شوند تا کنترل انسان را در محیط طبیعی افزایش دهند و شرایط زندگی انسان را بهتر سازند.(یونسکو، 1384 ) ” فناوری اطلاعات و ارتباطات از تعامل سه بخش بوجود میآید. بخش اول رایانه است که به عنوان سخت افزار در فرایند انتقال اطلاعات، عمل میکند. بخش دوم، مجموعه داده ها و یا اطلاعات است. در این بخش، داده ها به عنوان محتوا و خمیر مایۀ فرایند انتقال اطلاعات در درون شبکه به جریان میافتند. در واقع آنچه در فرایند انتقال اطلاعات اهمیت دارد همین اطلاعات است که توسط دو بخش دیگر جریان مییابند. بخش سوم، ارتباطات مخابراتی است که از طریق فیبر نوری؛ ماهواره و یا طرق دیگر باعث اتصال این مجموعه به یکدیگر و مجموعه های دیگر میشوند. آنچه از تلفیق این سه بخش بوجود میآید؛ همان فناوری اطلاعات و ارتباطات نامیده میشود که مثال اصلی آن بزرگراههای اطلاعاتی و یا اینترنت است”. (صراف، 1385: 44) در تعریف فن آوری اطلاعات می تو ان گفت که به فرآیندهای جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش و بازیابی اطلاعات که در بستر ارتباطی مبتنی برزیر ساخت های رایانه ای شکل می گیرد گفته می شود (نواب زاده، 1380 )بدون فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ارتباط در سطح بین اللملی و بین افراد غیر ممکن خواهد بود. امروزه با در اختیار داشتن فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی مختلف و پیشرفته، امکان برقراری سریع ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش از پیش میسر گردیده است. افراد در هر کجا که باشند میتوانند آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را در هر زمینه ای دریافت کنند.(ابراهیم آبادی ،1382 ،به نقل از سیار،1390: 13) [1] Information and Communication Technology [2] Donat [3] Brandtweiner [4] Kerschbaum [5] van Dijk [6] van Deursen [7] Sproull [8] Zubrow [9] Kiesler [10] Chua [11] Chen [12] Wong
مطالعه و بررسی عوامل تاُثیرگذار بر روند رشد و توسعه كسب و كارهای خانوادگی مدیریت 220 916 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مطالعه و بررسی عوامل تاُثیرگذار بر روند رشد و توسعه كسب و كارهای خانوادگی مدیریت 220 916…
جزوه حسابداری میانه مقطع کارشناسی(دکتر قاسمی) حسابداری 52 684 دریافت محصول کامل و اصلی درباره جزوه حسابداری میانه مقطع کارشناسی(دکتر قاسمی) حسابداری 52 684 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب جزوه حسابداری میانه مقطع…
دانلود تحقیق آشنایی با معماری دوره قاجار معماری 28 574 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلود تحقیق آشنایی با معماری دوره قاجار معماری 28 574 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب دانلود تحقیق…
جزوه پول و ارز و بانکداری حسابداری 22 605 دریافت محصول کامل و اصلی درباره جزوه پول و ارز و بانکداری حسابداری 22 605 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب جزوه پول و ارز…
بررسی ورشكستگی با رویكرد جرم شناختی فقه و حقوق اسلامی 59 1,138 دریافت محصول کامل و اصلی درباره بررسی ورشكستگی با رویكرد جرم شناختی فقه و حقوق اسلامی 59 1,138 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل…
بررسی تطبیقی کیفیت حسابرسی میان سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران علوم انسانی 79 637 دریافت محصول کامل و اصلی درباره بررسی تطبیقی کیفیت حسابرسی میان سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران…