مبانی نظری خانواده وتعاملات آن, كمرویی, نظریه های كمرویی علوم انسانی
67
546
مبانی نظری خانواده وتعاملات آن, كمرویی, نظریه های كمرویی علوم انسانی
67
546
دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری خانواده وتعاملات آن, كمرویی, نظریه های كمرویی علوم انسانی
67
546 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مبانی نظری خانواده وتعاملات آن, كمرویی, نظریه های كمرویی علوم انسانی
67
546 در لینک زیر موجود میباشد
مبانی نظری خانواده وتعاملات آن كمرویی نظریه های كمرویی
مبانی نظری خانواده وتعاملات آن, كمرویی, نظریه های كمرویی توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری -1-خانواده و تعاملات آن………………………..22 2-2- موقعیت های ایجاد كننده آسیب نوجوانان…………26 2-2-1-دوره نوجوانی…………………………….31 2-3-كمرویی……………………………………34 2-3-1–تعریف كمرویی……………………………34 2-3-2-شیوع كمرویی……………………………..46 2-3-3-پیامدهای كمرویی………………………….48 2-3-4-پیوستار كمرویی…………………………..50 2-3-5-علل كمرویی……………………………..53 2-3-6-نظریه های كمرویی………………………..60 2-3-6-1-نظریه روان تحلیل گری……………………60 2-3-6-2-نظریه اریكسون…………………………60 2-3-6-3-نظریه اسنادی زیمباردو…………………..61 2-3-6-4-نظریه شناختی آرنولد باس…………………61 2-3-7-كمرویی و ویژگی های روانشناختی……………..62 2-3-8-ارتباط خانواده با ویژگی های روانشناختی……..64 مساله را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهیم. 2-1-خانواده و تعاملات آن: خانواده اولین و مهمترین منبع جامعه پذیری کودک است. در سالهای اولیه تنها روابط در دسترس کودک، والدین او هستند. تعامل و رابطه هیجانی بین کودک و والدین انتظارات و پاسخهای آتی کودک در روابط اجتماعی را شکل می دهد. باورها، ارزشها و بازخوردهای یک فرهنگ از طریق فیلترهای خاص خانواده به کودک منتقل می شود (هترینگتون[1] و پارک[2]، 2005).برخی محققان بر این باورند که رفتار والدین تعیین کننده رفتار کودکان است. کودک در سنین اولیه با قرار گرفتن در شبکه روابط پیچیده خانواده، به شناخت خود ودنیای اطراف خود نایل می شود.تمامی متغیرهای مربوط به کودک مثل خودپنداره، عزت نفس، خویشتنداری و قابلیتهای ارتباطی ماحصل نظامهای آموزشی و تربیتی خانواده است(استافورد[3]و بیر[4]، 1993؛گولدنبرگ، 2007). خانواده به عنوان مهم ترین واحد جامعه بیشترین تاثیر را بر شكل گیری شخصیت فرزندان دارد.كودك به هنگام تولد هیچ درك و فهمی از موجودیت خود ندارد اما به تدریج گونه ای از آگاهی و دانش ابتدایی را در مورد خود به واسطه تعامل با محیط و به خصوص خانواده شكل می دهد. رفتارها و تعاملات والدین باعث می شود كه فرزندان انگاره و تصور خاصی را در مورد موجودیت خود شكل دهند.هر خانواده به شیوه مخصوص خود بر فرزند خود تاثیر می گذارد، از جمله عوامل مهمی كه بر شكل گیری شخصیت نوجوانان موثر است عبارتند ازعوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و…(گولدنبرگ، 2001). خانواده چیزی بیش از مجموعه افرادی است كه در یك فضای مادی و روانی خاص به سر می برند. خانواده یك نظام اجتماعی و طبیعی است كه ویژگی های خاص خود را دارد. نظام اجتماعی مجموعه ای از قواعد و اصول را ابداع و برای اعضای خود نقش های متنوعی تعیین می كند. رابطه اعضای خانواده رابطه ای عمیق و چند لایه است كه عمدتا بر اساس تاریخچه مشترك، ادراك ها و فرض های مشترك و درونی شده راجع به جهان، و اهداف مشترك بنا نهاده شده است. در چنین نظامی افراد توسط علایق و دلبستگی های عاطفی نیرومند، دیرپا و متقابل به یكدیگر متصل شده اند. ارزش اصلی خانواده حاصل شبكه روابطی است كه توسط اعضای آن به وجود آمده است (گلدنبرگ، 2000؛ حسین شاهی، 1386). از طرفی ارتباط مؤثر، سنگ بنای خانواده سالم و موفق است. به عبارتی وقتی خانواده از الگوهای ارتباطی مؤثر استفاده می كند، انتقال و درك واضحی از محتوا و قصد هر پیامی دارد و مسئولیت اجتماعی كردن فرزندان و دستیابی به نیازهای روحی و روانی اعضای خانواده و شركت در اجتماع را می تواند به خوبی انجام دهد. نوع نظام خانواده و الگوهای ارتباطی آن اثر مهمی بر اعضای خانواده دارد زیرا شخصیت، یادگیری، توسعه و ابقا اعتماد به نفس و قدرت انتخاب و تصمیم گیری منطقی افراد خانواده همه به نوع ارتباطات و نحوه انتقال اطلاعات بین اعضای خانواده وابسته است (ابراهیمی، 1372). بهداشت روان کودکان به میزان کفایت اجتماعی و عاطفی که توسط خانواده در طی رشد تامین می گردد، بستگی دارد. در خانواده ای كه عشق و علاقه به اندازه كافی مبادله می شود، سلامت عاطفی اعضای تا حد زیادی تامین می گردد. خانواده اولین و مهمترین محیطی است كه فرد را از كیفیت روابط انسانی آگاه می كند. طبق نظر اكثر روانشناسان، تجربیات سالهای اول زندگی كه غالبا در محیط خانواده اتفاق می افتد، زیربنای شخصیت فرد را سازمان می دهد. بدون تردید،كودك در محیط خانواده با معیارهای ارتباطی، اخلاقی، تربیتی و ارزش های اجتماعی آشنا می شود. این تجربیات، رفتارها، نگرش ها، آرمانهای تحصیلی، اعتقادات و باورهای مذهبی، سیاسی و اقتصادی و نوع حرفه فرد را تا حدودی زیادی مشخص می كند (احدی و بنی جمالی، 1378). از نظر پاترسون[5] (1982)، مشکلات رفتاری کودک در ارتباطی تنگاتنگ با بافت تعامل خانواده دارد. دو رویکرد اساسی برای تشخیص وجود دارد: 1- رویکرد مقوله ای[6] و 2- رویکرد ابعادی[7]. رویکرد مقوله ای که DSM از آن جمله است بیان می دارد که اختلالات تا حدی از هم مستقل است، بطوریکه می توان برای هر یک سبب شناسی و تصویر بالینی مجزایی را ترسیم کرد. با این وجود، تحقیقات اخیر، تردیدهایی را به وجود آورده است. رویکرد ابعادی دیدگاهی متفاوت دارد. در این رویکرد تعدادی بعد فرض می شوند (همچون افسردگی، پرخاشگری، اضطراب و تکانشگری) که می توان آنها را از لحاظ تجربی اثبات کرد و در عین حال با یکدیگر همپوشی دارند. نکته مورد بحث در این رویکرد قانون نگر بودن آن است. روش شناسی این رویکرد اساسا بر پایه هنجارهای آماری و گروهی بوده و وضعیت یک کودک را تنها می توان در مقایسه با وضعیت سایر کودکان در گروههای بهنجار و مرضی، تعبیر و تفسیر کرد.(پاترسون،1982) دوبس و پیرون (1999) معتقدند كه خانواده ها با وجود تشابه كلی، از ویژگی ها و ساختار متنوعی برخوردارند كه احتمال می رود این تفاوت ها در وضع روانی و رفتاری اعضای آنها منعكس گردد. از نظر آنان خانواده محیط طبیعی كودك است و در رشد فرد تاثیر به سزایی دارد. اما این محیط به طور وسیعی از یك خانواده به خانواده دیگر تفاوت می كند. به این ترتیب كه خانواده ها از یك سو برحسب جوامعی كه در آنها به وجود آمده اند و از سوی دیگر براساس ساختار داخلی با یكدیگر متفاوت هستند. پدر و مادر (والدین) به عنوان نقطه ثقل خانواده بیشترین تاثیر را در جهت دهی و ایجاد شرایط متنوع و مناسب برای فرزندان دارند. ویژگی های شخصیتی، ارتباطی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی ایشان می تواند تاثیر مستقیم بر وضعیت روانی فرزندان داشته باشد.زیرا مطالعات نشان داده اند مادرانی كه تسلط بر نفس و حس اعتماد را خیلی زود به فرزندانشان القا می كنند، فرزندان آنها از نظر شكوفایی و رشد شخصیت در سطح بالاتری قرار دارند(بیگدلی، 1375). اكثر مطالعاتی كه در موررد خانواده و تاثیر آن بر روی تحول گزارش شده است، تاكید بر این نكته دارد كه اصول كیفیت ارتباطات درون خانواده، پیش بینی كننده رفتار در دوره نوجوانی است (اشتاین برگ، 1375). در واقع دو نوع مطالعات در این زمینه وجود دارد. در یك سری از مطالعات، متغیرهای خانوادگی به عنوان اثرات اصلی مورد توجه قرار گرفته اند و در بخش دیگر، عوامل خانوادگی به عنوان متغیرهای پیش بینی كننده مورد توجه بوده اند. البته اثر متغیرهای واسطه ای و تعدیل كننده از هر نوع آن در این مطالعات برای فهم متغیرهای خانوادگی روی رفتار نوجوان مورد برسی قرار گرفته اند. در مطالعات سری اول، خانواده را به عنوان متغیر مستقل و خصوصیات نوجوانی را به عنوان متغیر وابسته یا پس آیند مورد توجه قرار داده اند [1]- Hetherington,E. [2]- Park,R. [3]- Stafford. [4]- Bear,B. [5] -Patterson,J. [6] -categorical approach. [7] -dimensional approach.
دانلود تحقیق در موردزراعت سیب زمینی عمران و نقشه کشی 71 648 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلود تحقیق در موردزراعت سیب زمینی عمران و نقشه کشی 71 648 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل…
پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (CERQ) علوم انسانی 2 555 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (CERQ) علوم انسانی 2 555 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان…
تحقیق مالی رشته حسابداری با موضوه انبارداری حسابداری 85 614 دریافت محصول کامل و اصلی درباره تحقیق مالی رشته حسابداری با موضوه انبارداری حسابداری 85 614 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب تحقیق مالی…
دانلودتحقیق کارآموزی دستور العمل بهره برداری و تعمیرات بخش های مختلف كارون3 کارآموزی 83 608 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلودتحقیق کارآموزی دستور العمل بهره برداری و تعمیرات بخش های مختلف كارون3 کارآموزی 83 608 از سایت اصلی و…
پاورپوینت پرورش کبک آزمون ارشد 48 941 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پاورپوینت پرورش کبک آزمون ارشد 48 941 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب پاورپوینت پرورش کبک آزمون ارشد 48 941 در…
پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر و همکاران (2009) علوم انسانی 4 491 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر و همکاران (2009) علوم انسانی 4 491 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم.…