مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی علوم انسانی 77 879

مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی علوم انسانی 77 879 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی علوم انسانی 77 879 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی علوم انسانی 77 879 در لینک زیر موجود میباشد مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی

دانلود

مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….      30   مبانی نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………        32  بخش اول:آموزش از راه دور……………………………………………………………………………………………………     32    تعریف آموزش از راه دور……………………………………………………………………………………………………..       32   خلاصه ویژگی های آموزش از راه دور…………………………………………………………………………………….       34مزایای آموزش از راه دور………………………………………………………………………………………………………….. 34 محدودیت های آموزش از راه دور………………………………………………………………………………………………..36  نسل های تکنولوژی آموزش از راه دور…………………………………………………………………………………………..37     نسل اول…………………………………………………………………………………………………………………………….37     نسل دوم ……………………………………………………………………………………………………………………………38    نسل سوم…………………………………………………………………………………………………………………………….39    نسل چهارم………………………………………………………………………………………………………………………….40بخش دوم:آموزش مجازی………………………………………………………………………………………………………….41تعریف آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………………………..41ضرورت و اهمیت آموزش مجازی………………………………………………………………………………………………..44پیشینه آموزش مجازی در جهان……………………………………………………………………………………………………45پیشینه آموزش مجازی در ایران……………………………………………………………………………………………………47منافع آموزش مجازی در ایران……………………………………………………………………………………………………..48مشکلات آموزش مجازی در ایران……………………………………………………………………………………………….49مزایای آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………………………..50     مزایای استفاده از آموزش مجازی برای سازمان ها و موسسات………………………………………………………….51     مزایای استفاده از آموزش مجازی برای یادگیرندگان……………………………………………………………………..52معایب آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………………………..54     مشکلات آموزش مجازی برای سازمان ها و موسسات……………………………………………………………………54     مشکلات آموزش مجازی برای یادگیرندگان……………………………………………………………………………….55مقایسه آموزش مجازی با آموزش سنتی…………………………………………………………………………………………55انواع آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………………………….56………………………………………………………………………………………….56  online آموزش مجازی به صورت   …………………………………………………………………………………………57   offline  آموزش مجازی به صورت  نقش تعامل در آموزش مجازی…………………………………………………………………………………………………..58تعریف و ارزش تعامل در آموزش مجازی……………………………………………………………………………………..58انواع تعامل در آموزش مجازی…………………………………………………………………………………………………..58بخش سوم:طراحی آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………..61ویژگی های اصلی درسیستم آموزش مجازی………………………………………………………………………………….61    انگیزه یادگیرنده…………………………………………………………………………………………………………………62    رابط یادگیرنده …………………………………………………………………………………………………………………63   ساختار محتوی و ترتیب آن……………………………………………………………………………………………………63   پیمایش……………………………………………………………………………………………………………………………64  تعامل آموزشی……………………………………………………………………………………………………………………65اجزای یک سیستم آموزش مجازی…………………………………………………………………………………………….66بخش چهارم:دانشگاه مجازی……………………………………………………………………………………………………70 تعریف دانشگاه مجازی………………………………………………………………………………………………………….70اجزای دانشگاه مجازی……………………………………………………………………………………………………………71اهم ویژگی های دانشگاه مجازی……………………………………………………………………………………………….72مزیت های دانشگاه مجازی………………………………………………………………………………………………………72نقاط ضعف دانشگاه مجازی…………………………………………………………………………………………………………73قلمرو فعالیت های دانشگاه مجازی………………………………………………………………………………………………….74اهداف آموزش مجازی در دانشگاه ها……………………………………………………………………………………………..75سیر تحول و توسعه آموزش مجازی در دانشگاه های ایران…………………………………………………………………….75پیشیته تحقیق    تحقیقات داخلی……………………………………………………………………………………………………………………..76    تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………………………………………….82مقدمه:ما  در حال گذر از جامعه صنعت – محور به جامعه اطلاعات – محور، یا به عبارت دیگر گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی هستیم . ورود به عصر اطلاعات و زندگی اثر بخش در جامعه اطلاعات – محور، مستلزم شناخت ویژگی های آن است.یکی از نهادهای اجتماعی که در این عصر دستخوش تغییرات وسیع خواهد شد ، نهاد آموزش و یادگیری در سطوح عمومی و عالی است . در گذر به جامعه اطلاعاتی ، نقش عمده بر دوش دانش آموختگان جامعه است و آموزش و یادگیری می باید براساس رویکرد های جدید تنظیم شود . پیش نیاز وارد شدن به این پهنه ، گسترش سریع و وسیع آموزش مجازی ، از پایین ترین تا بالاترین سطح نظام آموزشی کشور می باشد.(سرچمی،1387)در واقع کاربرد فناوری اطاعات و ارتباطات در آموزش نوعی از یادگیری را بوجود آورده است که در آن ضرورتی وجود ندارد که یادگیری حضوری و رودررو باشد و انتظار میرود که یادگیری در محیط های غیرکلامی نیز امکان پذیر باشد.(ویتکر ،1995)آموزش مجازی شامل آموزش مبتنی بر رایانه ، آموزش مبتنی بر اینترنت، آموزش مبتنی بر وب، پارادیم های جدید،و محصول فناوری اطلاعات می باشند که بشریت را به سمت یک انقلاب بزرگ آموزشی سوق می دهند . گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی لزوماً یک حرکت تکاملی نیست، بلکه جهشی ساختاری است. (دانشگاه بین المللی ایران ، 2002)آموزش مجازی معمولاً انعطاف پذیری دسترسی را در هر مکان و زمان فراهم می کند ، دراصل به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا زمان و فضا را در نوردند ،بنابراین محتوای یادگیری باید به شکل صحیح طراحی شده باشد تا یادگیرنده را درگیر وفعال کند ویادگیری راارتقا بخشد . به عقیده ی روست ( 2002) تحقق وعده و نوید های آموزش مجازی ، نیازمند داشتن تعهد و منابع است . منابع باید درست و صحیح انتخاب شوند و محتوای آموزش مجازی باید به شکل صحیح طراحی شده باشد . این نوع از آموزش باید بر امر یادگیری و نیز بر یادگیرندگان تمرکز یابد و پشتوانه های کافی در این زمینه مهیا شود . (زمانی،1385)برای نخستین بار امکان جهش از موقعیت عقب ماندگی به موقعیت پیشرفته برای کشورها فراهم شده است . دراین میان میزان توسعه و کاربرد فناوری و ارتباطات در آموزش ، مهم ترین شاخص پیشرفت به شمار می رود و آموزش مجازی یا آموزش الکترونیکی، مهم ترین عامل علمی و فرهنگی محسوب می شود. به عبارت دیگر آموزش مجازی کلید گذر نیروی انسانی به جامعه اطلاعاتی می باشد و گذر به جامعه اطلاعاتی با نرخ سواد مجازی – به مفهوم توان خواندن و نوشتن و میزان بهره وری از سامانه های اطلاعاتی و ارتباطی – رابطه مستقیم دارد. (دانشگاه بین المللی ایران ، 2002 )پژوهش حاضر به بررسی امکان سنجی پیاده سازی آموزش مجازی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی پرداخته است و نیز به دنبال آن بوده است تا بتواند راهکارهای مناسبی در همین زمینه ارائه نماید.بر همین اساس در این فصل به مباحث نظری مرتبط با موضوع پژوهش پرداخته شده است. مبانی نظری تحقیق:بخش اول آموزش از راه دور تعریف آموزش از راه دور:آموزش از راه دور پدیده ای است که در پی تمایل فراگیران به دسترسی غیر حضوری به مطالب درسی،محدودیت هاس زمانی و مکانی و مشکلات حضور اجباری و به موقع در کلاس های درسی بوجود آمد.(آنونیمیوس،2001)هولمبرگ(1989)آموزش از راه دور را اصطلاحی برای بیان روش های مختلف تدریس و یادگیری می داند که مستقیماً تحت نظارت معلم در یک مکان و زمان و مکان معین انجام نمی گیرد،اما از یک برنامه ریزی و آموزش سازمان یافته برخوردار است و به وسیله یک سازمان آموزشی تدارک دیده می شود. کیگان (1993)،از آموزش از راه دور به عنوان روشی یاد می کند که در آن دانشجو مسئول یادگیری روش خویش است و یادگیرنده و یاد دهنده در تعامل آموزشی خود به ارتباط چهره به چهره نیازی ندارند .(به نقل از زمانی و مقدسی ،1377).آموزش از راه دور نظام آموزشی صنعتی شده ای است برای سازمان دادن فرایند یاددهی-یادگیری به وسیله یک سازمان،به منظور انتخاب و کاربرد راهکارهایی برای استفاده از فناوری های جدید در آموزش،تا بتواند ارتباط دو سویه ای میان یاددهنده و یادگیرنده ایجاد کند که هدف آن تسهیل فرایند یادگیری و ارزشیابی میزان آن از سوی یادگیرنده است.(ابراهیم زاده،1381)در توصیف مفهوم آموزش از راه دور،می توان آنرا فرایند نظام مندی برای ارائه آموزش به یادگیرندگانی که از نظر زمانی و مکانی از یکدیگر جدا هستند در محل کار و زندگی شان دانست که با استفاده از رسانه های گوناگون صورت می پذیرد.( یونسکو،2007)
منتشر شده در
  • شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مدیریت 93 1,235
  • شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مدیریت 93 1,235 دریافت محصول کامل و اصلی درباره شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مدیریت 93 1,235 از سایت اصلی و…

  • طرح آماری آیا كسانی كه در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟ آمار 39 606
  • طرح آماری آیا كسانی كه در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود؟ آمار 39 606 دریافت محصول کامل و اصلی درباره طرح آماری آیا كسانی كه در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز…

  • آشنایی با تأسیسات الكتریكی کارآموزی 107 1,087
  • آشنایی با تأسیسات الكتریكی کارآموزی 107 1,087 دریافت محصول کامل و اصلی درباره آشنایی با تأسیسات الكتریكی کارآموزی 107 1,087 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب آشنایی با تأسیسات الكتریكی کارآموزی 107 1,087 در…

  • گزارش کارآموزی تخریب و ساخت یك ساختمان چهار طبقه کارآموزی 37 570
  • گزارش کارآموزی تخریب و ساخت یك ساختمان چهار طبقه کارآموزی 37 570 دریافت محصول کامل و اصلی درباره گزارش کارآموزی تخریب و ساخت یك ساختمان چهار طبقه کارآموزی 37 570 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل…

  • گزارش کارآموزی تاسیسات الکتریکی برق 35 1,477
  • گزارش کارآموزی تاسیسات الکتریکی برق 35 1,477 دریافت محصول کامل و اصلی درباره گزارش کارآموزی تاسیسات الکتریکی برق 35 1,477 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب گزارش کارآموزی تاسیسات الکتریکی برق 35 1,477 در…

  • پاورپوینت رفتار قاطعانه و ابراز وجود(جرات ورزی) روانشناسی 68 946
  • پاورپوینت رفتار قاطعانه و ابراز وجود(جرات ورزی) روانشناسی 68 946 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پاورپوینت رفتار قاطعانه و ابراز وجود(جرات ورزی) روانشناسی 68 946 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب پاورپوینت رفتار…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *