رساله طراحی دانشکده هنر و معماری معماری
140
1,914
دریافت محصول کامل و اصلی درباره رساله طراحی دانشکده هنر و معماری معماری
140
1,914 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب رساله طراحی دانشکده هنر و معماری معماری
140
1,914 در لینک زیر موجود میباشد
مطالعات و رساله طراحی دانشکده هنر و معماری دارای 140 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش
مطالعات و رساله طراحی دانشکده هنر و معماری دارای 140 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش فهرست مطالبرساله دانشکده هنر و معماری فصل اول »1. فهرست:..12. مقدمه..33. تعریف دانشگاه.44. انواع دانشکده ها..75. اولین دانشگاه ایران156. معماری.167. معمار و هنر..168. آموزش معماری در جهان..189. رشته معماری1910. خاصترین ویژگیهای رشته معماری.1911. هنر1912. نتیجه گیری19 فصل دوم » 13. معماری سبز.2314. اصل حفاظت از انرژی..2715. اصل کاهش استفاده از منابع جدید..3016. اصل احترام به سایت.3417. اصل کل گرایی..3618. مزایای ساختمان سبز.3719. ساختمانهای برتر معماری سبز..3820. بازسازیMotherhouse مونرو..3921. نتیجه گیری48فصل سوم »22. معرفی طرح مشابه4923. طرح های مشابه4924. طرحای اجرای خارجی.4925. مدرسه معماری باوهاوس..5026. پلان ها..5927. طرح داخلی..6028. دانشکده هنر آمریکا6129. تحلیل سایت حجم کلی بنا.6230. هندسه طراحی حجم6431. هماهنگی با محیط:.6432. سبک استفاده شده در طراحی بنا.6633. نوع متریال و مصالح مصرفی در بنا..6834. استفاده از رنگ مکمل6935. پلان طبقه اول7236. تحلیل نمونه های از دانشکده های دنیا.7537. دانشگاه هنر و معماری لندن7538. دانشکده هنر و معماری ییل8039. نمونه موردی داخلی..8940. دانشکده معماری قزوین.8941. نتیجه گیری92فصل چهارم »42. مدرسه معماری باوهاس :..9243. فرآیند و استانداردها9344. معرفی استانداردها.9345. مکان یابی.9346. نوع دسترسی.9447. عرصه بندی..9448. مبانی نظری..9549. مبانی نظری طراحی معماری.9650. در این تحقیق تلاش گردیده به طور خلاصه این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم9851. به طور کلی این عوامل را می توان به موارد زیر تقسیم کرد که عبارتند از:..10052. بحث اقلیم در معماری به 4 زیر مجموعه تقسیم می گردد:.10053. 1-1-تابش10054. 2-1-دما..10155. 3-1-بار ش.10256. 4-1-باد..10257. اصول و ضوابط طراحی.10358. معرفی فضاهای آموزشی و عملکرد آن ها..10559. اتاق كنفرانس..10860. آموزشی-عملی10861. آتلیه ها10862. الف:آتلیه طراحی معماری10863. ب. آتلیه درک وبیان:11164. ج. آتلیه ترسیم فنی:.11165. کارگاه ها:.11266. اداری:11467. اتاق رئیس دانشگاه:.11468. اتاق معاون:11569. مدیر گروه:.11570. معاون آموزشی:.11571. مالی(حسابداری).11672. حراست و انتظامات:11673. مشاور تحصیلی:.11774. فضا های فرهنگی- رفاهی:.11775. انتشارات:11776. بوفه:..11777. سالن اجتماعات:..11878. نماز خانه:..11979. بخش فرهنگی- رفاهی.12080. ب. سالن مطالعه:.12181. ج. اتاق نوار خانه:..12282. د. محل برگدان:..12283. سه شیوه طبقه بندی میگردد:12384. کتابخانه:.12385. . محل متصدی:..12486. کارگاه عکاسی:..12487. امکانات مرکزی:12588. سالنهای کنفرانس:12689. صندلیهای سالن کنفرانس:12790. فضای لازم برای هر دانشجو :12891. کیفیت صوت و نور پردازی:..12892. فضاهای اضافی و مربوط به هم :12893. کار گاه های طراحی و نقشه کشی..12994. تجهیزات اصلی:.12995. کارگاههای نقشه کشی:13096. کلاسهای نقاشی از مدل،نقاشی و مدل زنده:.130فصل پنجم »97. برنامه فیزیکی تحقیق..13398. سایت انتخواب شده..13699. نقشه های دانشکده هنر ومعماری.137100. پلان ساختمان آموزشی138101. پلان ساختمان اداری..139102. پلان مبلمان ساختمان آموزشی.140103. پلان مبلمان ساختمان اداری141104. برش های ساختمان آموزشی..142105. برش های ساختمان اداری..143106. نماهای ساختمان آموزشی144 107. نماهای ساختمان اداری..144 108. پرسپکتیو خارجی ساختمان آموزشی145109. پرسپکتیو داخلی آتلیه..148110. پرسپکتیو داخلی آنفی تاتر149111. سایت پلان دانشکده هنرومعماری150112. پرسپکتیو سایت..151113. منابع..152مقدمهفهم انسان در برخی از موارد، پروسه ای پیچیده به خود می گیرد و گاهی خیلی ساده اتفاق می افتد، در واقع گاهی فهم از حس برمی خیزد، گاهی از وجود، گاهی فهم ریشه در ادراکات حسی ما به خصوص حس بینایی از دنیای اطرافمان دارد و گاهی ریشه در معانی، که یا در وجود انسان شکل گرفته و یا از محیط پیرامون برداشت شده است.در معماری چنانچه قابل اثبات است ابتدا ماهیت و مفهوم وجود دارد، بعد ماده خلق می شود یعنی آنچه که تصور نامیده می شود شکل وجود به خود می گیرد و سرانجام تصویر این تصور به بیرون ذهن منتقل می شود. ذهن ما از یک جهت مانند یک تخته سیاه در آتلیه معماری دانشکده مان می باشد که ابتدا روی آن خطی ترسیم نشده است اما به تدریج و مرحله به مرحله با گذراندن واحدهای ترکیب و مقدمات و هندسه و دیدن مجله ها و فضاهای متفاوت، نمادهایی را بر روی این تخته خالی از هر گونه خط و هندسه ترسیم می نماییم. پس دیدن، نگاه کردن و اندیشیدن در معماری بسیار حائز اهمیت می باشد. آیا تصور انسانی که زیبایی را ندیده و درک نکرده و فقط مفهوم آن را شنیده با انسانی که آن را دیده و درک کرده یکی است؟ پرورش خلاقیت ذهنی دانشجو در فضایی که زشت، بی تناسب، بی روح بدون توجه به ارگونومی انسانی طراحی شده است بسیار مشکل بوده در صورتی که کیفیت فضایی و متناسب بودن و کارکردی بودن آن تأثیر بسزایی در پرورش ذهنی یک دانشجو به خصوص، دانشجوی هنر و معماری دارد.در این تحقیق بر آنیم که با بررسی فضاهای تشکیل دهنده یک دانشکده معماری، آموزش معماری، دانشجوی معماری و ارتباط آنها با فضا و پیرامون خود به ضوابط و معیارهایی دست پیدا کنیم که طراح را دریافتن راه حل نهایی یاری رساند. نظر به اینکه اکثر پژوهش های موجود درباره کیفیت فضاهای آموزشی در برخی زمینه های خاص مانند دانشکده ها و یا دانشکده معماری بسیار ناچیز و کمرنگ می باشد، اجرای این پژوهش ضروری به نظر میرسد. یافته های این تحقیق و پژوهش میتواند ما را در ایجاد فضای انسان ساخته بهینه تر، دانشکده های کاراتر و نیز به بیان نظریه های جدیدتر یاری دهد.ضرورت توجه به این مطلب با دانستن اینکه، در ایران دانشکده های معماری به طور خاص برای این موضوع طراحی نشده اند و یا در هنگام طراحی به این موضوع توجه نشده است بیشتر مشخص می شود و نهایتاً سعی می شود به مشخص شدن فاکتورهای مؤثر راهکارهای لازم برای طراحی بهینه دانشکده معماری با تأکید بر کیفیت فضاهای آموزشی ارائه گردد.تعریف دانشگاهدانشگاه را در فرهنگهای لغت این گونه تعریف کردهاند: نهادی برای آموزش عالی که سه ویژگی اصلی دارد: دانشکدههایی در رشتههای گوناگون دانش تسهیلاتی برای پژوهش استادان و دانشجویانرتبههای آموزشی که به دانشجویان و استادان داده میشود.گفته میشود که قدیمیترین نهادی که به دانشگاههای امروزی شباهت بیشتری داشت، حدود شش و نیم سده پس از برپایی آکادمی افلاطون (که در باغ آکادامه و دره آکادموس آتن گشایش یافت) فعالیت میکرد. دانشگاهها بر حسب علومی که در آنها تدریس میشوند، بر دو نوع هستند:دانشگاههای جامعدانشگاههای تخصصیدانشگاه در تمام سطوح علمی گوناگون (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) و رشتههای مختلف مدرک دانشگاهی ارائه مینماید. دانشگاه پونه(هندوستان)تعریف دانشکدهدانشکده (به انگلیسی: Faculty)، محلی است که در آن دروس دانشگاهی تدریس میشود.نیازمند منبع معمولاً یک دانشگاه از چندین دانشکده و آموزشکده تشکیل شدهاست.1.اهداف دانشکده:دانشکده نظام هماهنگ و تشکل اجتماعی خاصی از گروههای علمی وابسته و متجانس میباشد که بمنظور آموزش و پژوهش در یکی از زمینههای معارف بشری (علوم اجتماعی و انسانی، علوم پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم کشاورزی، علوم دامپزشکی وهنر) تشکیل و حداقل دارای سه گروه آموزشی میباشد و دارای امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه رشتههای تحصیلی دائر در آن میباشد. دانشکده تاریخ (کمبریج انگلیس) 2.تعریف گروه آموزشی: اجتماعی از اعضای هیات علمی که در رشتهای از علوم و معارف بشری با یک زمینه کاملاً تخصصی و یا کاربردی متخصص باشند و عهده دار آموزش و ارائه خدمات پژوهشی در ارتباط با یک رشته و یا یک شاخه میباشند، هر گروه آموزشی حداقل دارای ۵ نفر عضو هیات علمی تمام وقت میباشند که لااقل سه نفر از آنان در مرتبه استادیاری و یا بالاتر باشند، گروه آموزشی واحد تابعه دانشکده میباشد.1.2 انواع دانشکده هادانشکده معماریدانشکده فنی دانشکده پست و مخابراتدانشکده فنی حرفه ایدانشکده علوم اقتصادی دانشکده حقوق ییل( آمریکا)تاریخچه دانشگاه و دانشکده در جهان:با توجه به تعریفی که از دانشگاه و دانشکده ارائه میشود در مورد اینکه کهنترین دانشگاه دنیا کدام بوده بحث و جدلهای بسیاری وجود دارد. اما به قطع یقین، چنین مرکز آموزشی در تمدنهای باستانی خاور شکل گرفتهاست. اگر دانشگاه را یک موسسه دانشجویی فرض کنیم، آکادمی افلاطون قدیمیترین دانشگاه در باختر بودهاست و سند تاریخی هم بر این ادعا وجود دارد. واژه لاتین “universitas” ابتدا در عصر یونان باستان و روم احیا شد و به کمک آن تلاش میکردند ویژگیهای آکادمی افلاطون را شرح دهند.[نیازمند منبع] اگر دانشگاه را تنها یک موسسه آموزش عالی فرض کنیم آنگاه میتوانیم دانشگاه شانگیانگ در چین را که پیش از سده ۲۱ قبل از میلاد گشایش یافته بود، قدیمیترین دانشگاه بنامیم؛ مشروط بر اینکه افسانه نباشد. دانشگاه قسطنطنیه (در عهد امپراتوری بیزانس) در سال ۸۴۹ میلادی به دستور قیصر بارداس (نایب السلطنه امپراتور میخائیل سوم) احیا گردید. این دانشگاه با داشتن فعالیتهای پژوهشی و آموزشی، حفظ خودگردانی و استقلال آکادمیک عموماً به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی با ویژگیهای دانشگاهی امروزی شناخته میشود.
انرژی خورشیدی برق 32 768 دریافت محصول کامل و اصلی درباره انرژی خورشیدی برق 32 768 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب انرژی خورشیدی برق 32 768 در لینک زیر موجود میباشد خورشید نه…
تحقیق کارآفرینی بازیافت و فرآوری فولاد آهن طرح های توجیهی و کارآفرینی 47 374 دریافت محصول کامل و اصلی درباره تحقیق کارآفرینی بازیافت و فرآوری فولاد آهن طرح های توجیهی و کارآفرینی 47 374 از سایت اصلی و دانلود با…
تحقیق همراه با مقاله ارشد تربیت بدنی با موضوع تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال علوم انسانی 77 601 دریافت محصول کامل و اصلی درباره تحقیق همراه با مقاله ارشد تربیت بدنی با موضوع تاثیر برخی…
مبانی نظری وپیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت مدیریت 23 609 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مبانی نظری وپیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت مدیریت 23 609 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مبانی نظری وپیشینه تحقیق…
بازیافت مواد فنی و مهندسی 7 1,071 دریافت محصول کامل و اصلی درباره بازیافت مواد فنی و مهندسی 7 1,071 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب بازیافت مواد فنی و مهندسی 7 1,071 در…
مقاله نظریه سیستم ها مدیریت 50 1,505 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مقاله نظریه سیستم ها مدیریت 50 1,505 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب مقاله نظریه سیستم ها مدیریت 50 1,505 در…