رابطه بین سبكهای هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای سلامت عمومی در بین دانش آموزان علوم تربیتی 59 1,723

رابطه بین سبكهای هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای سلامت عمومی در بین دانش آموزان علوم تربیتی 59 1,723 دریافت محصول کامل و اصلی درباره رابطه بین سبكهای هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای سلامت عمومی در بین دانش آموزان علوم تربیتی 59 1,723 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب رابطه بین سبكهای هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه ای سلامت عمومی در بین دانش آموزان علوم تربیتی 59 1,723 در لینک زیر موجود میباشد تحقیق رشته علوم تربیتی علوم اجتماعی مدیریت اموزشی می باشد

دانلود

این فایل فهرست نداردتحقیق حاضر با هدف بررسی نقش واسطه ای سلامت عمومی در ارتباط با سبك های هویت و پیشرفت تحصیلی با نمونه 280 نفری از دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی  و به روش نمونه گیری خوشه ای در سال تحصیلی 91-1390 توسط پژوهشگر با استفاده از پرسشنامه سبك هویت برزونسكی و سلامت عمومی گلدبرگ و در مورد متغیر پیشرفت تحصیلی با استفاده از معدل آنان انجام شد. جهت انجام تجزیه و تحلیل آماری از آزمونهای مختلفی مثل  تحلیل عاملی، رگرسیون چندمتغیره و آزمون لیزرل در مورد فرضیه های پژوهش استفاده شد. یافته های پژوهش نشان دادكه سبك های هویتی اطلاعاتی و هنجاری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت معنادار دارد و این در حالی است كه سبك هویت اجتنابی با متغیر پیشرفت تحصیلی رابطه ای نداشت. همچنین سبك های اطلاعاتی و هنجاری با پیشرفت تحصیلی رابطه منفی معنادار داشت و سبك هویت اجتنابی دارای رابطه مثبت معنادار بود. در بررسی تفاوتهای جنسیتی یافته های پژوهشی حاكی از یك تفاوت معنادار بین گروه دختران و پسران در استفاده از سبك های هویتی بود. بدین صورت كه دختران در دو شاخص هویت اجتنابی و هنجاری نمره بالاتری نسبت به پسران بدست آوردند و این در حالی است كه از نظر سلامت عمومی در بین این 2 گروه تفاوتی وجود نداشت همچنین در بررسی پیشرفت تحصیلی با توجه به متغیر جنسیت و رشته تحصیلی نشان داده شد كه دختران در مقایسه با پسران از موفقیت و پیشرفت تحصیلی بیشتری برخوردار هستند و همچنین از نظر میانگین دانش آموزان ،میانگین دانش آموزان در رشته علوم تجربی بالاتر از علوم انسانی بود.همچنین با بررسی مدل نهایی و هدف پژوهش مشخص شد كه افسردگی به عنوان یكی از ابعاد 4 گانه سلامت عمومی می تواند به عنوان یك عامل مناسب و با نقش واسطه ای در سبك های هویت و پیشرفت تحصیلی عمل كند و این نقش را به خوبی ایفا نماید.این پژوهش، نقش سبكهای هویت بر پیـشرفت تحصـیلی را از طـریق متغیر واسطه ای سلامت عمومی ( افسردگی) تایید می كند.
منتشر شده در
  • نقشه کاربری اراضی شهرستان آشتیان جغرافیا 1 932
  • نقشه کاربری اراضی شهرستان آشتیان جغرافیا 1 932 دریافت محصول کامل و اصلی درباره نقشه کاربری اراضی شهرستان آشتیان جغرافیا 1 932 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب نقشه کاربری اراضی شهرستان آشتیان جغرافیا…

  • دانلود فایل ورد Word تحقیق پیش بینی بهره کشی و خوشه بندی آسیب پذیری­ ها بوسیله­ متن کاوی کامپیوتر 111 1,267
  • دانلود فایل ورد Word تحقیق پیش بینی بهره کشی و خوشه بندی آسیب پذیری­ ها بوسیله­ متن کاوی کامپیوتر 111 1,267 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلود فایل ورد Word تحقیق پیش بینی بهره کشی و خوشه بندی آسیب…

  • مقایسه تکنولوژی پلاسما و تبدیل زباله به انرژی مقالات ترجمه شده 13 752
  • مقایسه تکنولوژی پلاسما و تبدیل زباله به انرژی مقالات ترجمه شده 13 752 دریافت محصول کامل و اصلی درباره مقایسه تکنولوژی پلاسما و تبدیل زباله به انرژی مقالات ترجمه شده 13 752 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم.…

  • دانلودساخت های ثابت و واحدهای آزاد (گونه گونی ها در ساختمان سازی) ئ کارآموزی 123 ص کارآموزی 150 678
  • دانلودساخت های ثابت و واحدهای آزاد (گونه گونی ها در ساختمان سازی) ئ کارآموزی 123 ص کارآموزی 150 678 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلودساخت های ثابت و واحدهای آزاد (گونه گونی ها در ساختمان سازی) ئ کارآموزی 123…

  • جزوه زبان تخصصی و 1000نكته تربیت بدنی (مجموعه تربیت بدنی) علوم تربیتی 132 1,057
  • جزوه زبان تخصصی و 1000نكته تربیت بدنی (مجموعه تربیت بدنی) علوم تربیتی 132 1,057 دریافت محصول کامل و اصلی درباره جزوه زبان تخصصی و 1000نكته تربیت بدنی (مجموعه تربیت بدنی) علوم تربیتی 132 1,057 از سایت اصلی و دانلود با…

  • بررسی امكان بهره گیری از مدیریت كیفیت جامع در مدارس ابتدایی از دیدگاه مدیران و معلمان علوم تربیتی 35 1,335
  • بررسی امكان بهره گیری از مدیریت كیفیت جامع در مدارس ابتدایی از دیدگاه مدیران و معلمان علوم تربیتی 35 1,335 دریافت محصول کامل و اصلی درباره بررسی امكان بهره گیری از مدیریت كیفیت جامع در مدارس ابتدایی از دیدگاه مدیران…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *