بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی در دانش آموزان متوسطه روانشناسی 63 972

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی در دانش آموزان متوسطه روانشناسی 63 972 دریافت محصول کامل و اصلی درباره بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی در دانش آموزان متوسطه روانشناسی 63 972 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی در دانش آموزان متوسطه روانشناسی 63 972 در لینک زیر موجود میباشد بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی در دانش آموزان متوسطه منابع فارسی و انگلیسی دارد ارجاع و پاورقی استاندارد دارد رفرنس دهی استاندارد دارد کاملترین در سطح اینترنت دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد

دانلود

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و شادکامی در دانش آموزان متوسطه  خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد. فرمت : doc تعداد صفحات : 63 بخشی از متن:   فهرست چکیده………………………………………………………………………………………………………8  فصل اول : طرح تحقیق ………………………………………………………………………………….9  1-1 : مقدمه ……………………………………………………………………………………………..10 2-1  : بیان مسله ………………………………………………………………………………………….11 3-1 : اهمیت موضوع …………………………………………………………………………………….13  4-1 : سوالات پژوهشی ………………………………………………………………………………….13 5-1 : تعریف عملیاتی واژه ها …………………………………………………………………………….14 فصل دوم: پیشنه ی تحقیق …………………………………………………………………………………15  1-2 :    اعتماد به نفس بیرونی ………………………………………………………………………….16  2-2  :  بهترین راه برای تقویت اعتماد به نفس بیرونی……………………………………………………16 3-2: اعتماد به نفس درونی ……………………………………………………………………………….16 1-3-2 : تعریف عزت نفس ……………………………………………………………………………….18 فصل سوم:روش تحقیق ……………………………………………………………………………………63  1-3  :  روش تحقیق …………………………………………………………………………………….64 2-3 : جامعه آماری ……………………………………………………………………………………….64 3-3 : روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………..64 4-3  : ابزار سنجش  ………………………………………………………………………………………65 5-3 : روش جمع آواری اطلاعات …………………………………………………………………………67 6-3 : روش تجزیه و تحصیل اطلاعات ……………………………………………………………………67  فصل چهارم: نتایج تحقیق …………………………………………………………………………………69 1-4 : توزیع فراوان جنست…………………………………………………………………………………70 2-4: شاخصهای توصیفی عزت نفس و یادگیری……………………………………………………………70 3-4 : شاخصهای توصیفی عزت نفس و یادگیری برای دختران و پسران ………………………………….71 4-4: همبستگی عزت نفس با یادگیری ……………………………………………………………………..72 5-4: بین عزت نفس و یادگیری در دانش آموزان پسر رابطه معکوس وجود دارد …………………………72 6-4: همبستگی عزت نفس با یادگیری در پسران ………………………………………………………….72 7-4: بین عزت نفس و یادگیری دانش آموزان دختر رابطه معکوس وجود دارد …………………………..73 8-4: همبستگی عزت نفس با یادگیری در دختران ………………………………………………………..73 9-4: آزمون T برای مقایسه میانگین عزت نفس دختران و پسران ……………………………………….74 10-4: آزمون T برای مقایسه میانگین یادگیری دختران و پسران ……………………………………….75 فصل پنجم : ……………………………………………………………………………………………..76  1-  5  :  نتیجه گیری و بحث …………………………………………………………………………..77  2-5 : محدودیت ها …………………………………………………………………………………….78  3-5 : پیشنهادات ……………………………………………………………………………………….78 منابع و ماخذ …………………………………………………………………………………………….81 پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………….83 چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش هیجانی وشادکامی در دانش آموزان متوسطه بود. بدین منظور ازجامعه آماری دانش آموز ان 200 نفر بطور تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. دراین پژوهش از پرسشنامه هوش هیجانی و شادکامی آکسفورد استفاده شد . نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین هوش هیجانی و شادکامی ارتباط معنادار دارد. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که هوش هیجانی و شادکامی در مجموع 54 درصد شادکامی آنان را به طورمعناداری تبیین می کند (P<0/05). کلمات کلیدی : هوش هیجانی، شادکامی، دانش آموزان متوسطه.    مقدمه نقش و کارگر مدارس در آستانه هزاره ی سوم میلادی تغییر و جهش چشمگیری پیدا کرده است افزدن برایفای نقش سنتی مدارس مبنی بر تربیت افرادی فرهیخته مدارس عهده‌دار پرورش شهروندانی مسوؤل و رشد یافته و برخوردار از مهارت‌های اجتماعی و عاطفی نیز هستند (پلیتری[1]، 2006). از این‌رو توجّه جدّی و همه جانبه به عواملی كه بستر لازم جهت دستیابی به این هدف را فراهم می‌سازند، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. بدین منظور توجّه جدّی به رشد عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان یكی از راهبردهای اساسی در نیل به این هدف بشمار می‌رود. رویكرد یادگیری اجتماعی- عاطفی[2] مبتنی بر این باور است كه كلیة فرایندها و بخش‌های یك نظام آموزشی اعمّ از طرّاحی و برنامه‌ریزی آموزشی و درسی، مدیران، معلّمان، كاركنان، و مطالب و موضوعات درسی می‌بایست در خدمت آموزش و بهبود مهارت‌های اجتماعی و عاطفی یادگیرندگان، ‌قرار گیرند. آموزش مهارت‌های هوش هیجانی «قطعه گمشده» آموزش‌های اجتماعی و هیجانی است که از ذهن بسیاری از معلمان مغفول مانده است. محیط اجتماعی مدرسه نمونه کوچکی از نظام اجتماعی جامعه تلقی می‌گردد. روابطی که دانش‌آموزان با معلمان و همسالان خود در مدارس برقرار می‌کنند، نقش اساسی در اکتساب نگرش‌ها، باورها و ارزش‌های بنیادین اجتماعی دارد و درک دانش‌آموزان را از جامعه و محیطی که در آن قرار دارند، تحت تاثیر قرار می‌دهد. مدرسه یکی از مهمترین بافت‌های یادگیری مهارت‌های هیجانی است. آموزش هیجانی می‌تواند از طریق گستره‌ای از تلاش‌ها مانند آموزش کلاسی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، جو و شرایط حمایتی مدرسه، و درگیر کردن دانش‌آموزان، معلمان و والدین در فعالیت‌های اجتماعی صورت گیرد. در صورتی که فرآیند اجتماعی شدن و رشد مهارت‌های هیجانی در محیط اولیه خانواده مطلوب نباشد، این امکان وجود دارد تا مدارس از طریق آموزش‌های ترمیمی به جبران این کاستی‌ها بپردازند. براین اساس بسیاری از مربیان و روانشناسان نسبت به توجه و توسعه آموزش مهارت‌های اجتماعی و هیجانی در مدارس تاکید کرده‌اند (به نقل از مایر و سالووی، 1997).   [1]. Pellitteri [2]. Social emotional learning   مطالب مرتبط : بررسی رابطه بین هوش هیجانی و رضایت زناشویی در بین دانشجویان متاهل دانشگاه پیام نور مرکز اهواز بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور اهواز بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با شخصیت دانشجویان پیام نور شیراز
منتشر شده در
  • دانلود فایل ورد Word تحقیق پیش بینی بهره کشی و خوشه بندی آسیب پذیری­ ها بوسیله­ متن کاوی کامپیوتر 111 1,211
  • دانلود فایل ورد Word تحقیق پیش بینی بهره کشی و خوشه بندی آسیب پذیری­ ها بوسیله­ متن کاوی کامپیوتر 111 1,211 دریافت محصول کامل و اصلی درباره دانلود فایل ورد Word تحقیق پیش بینی بهره کشی و خوشه بندی آسیب…

  • تحقیق مقایسه انگیزه مشارکت زنان و مردان مشهد به ورزش همگانی علوم انسانی 173 780
  • تحقیق مقایسه انگیزه مشارکت زنان و مردان مشهد به ورزش همگانی علوم انسانی 173 780 دریافت محصول کامل و اصلی درباره تحقیق مقایسه انگیزه مشارکت زنان و مردان مشهد به ورزش همگانی علوم انسانی 173 780 از سایت اصلی و…

  • گزارش كارآموزی عمران،اداره كل نوسازی مدارس استان گلستان کارآموزی 40 772
  • گزارش كارآموزی عمران،اداره كل نوسازی مدارس استان گلستان کارآموزی 40 772 دریافت محصول کامل و اصلی درباره گزارش كارآموزی عمران،اداره كل نوسازی مدارس استان گلستان کارآموزی 40 772 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب…

  • طرح توجیهی مرکز خدمات بالینی در منزل طرح های توجیهی و کارآفرینی 24 993
  • طرح توجیهی مرکز خدمات بالینی در منزل طرح های توجیهی و کارآفرینی 24 993 دریافت محصول کامل و اصلی درباره طرح توجیهی مرکز خدمات بالینی در منزل طرح های توجیهی و کارآفرینی 24 993 از سایت اصلی و دانلود با…

  • پرسشنامه موفقیت/ ارتقاء علوم انسانی 6 435
  • پرسشنامه موفقیت/ ارتقاء علوم انسانی 6 435 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پرسشنامه موفقیت/ ارتقاء علوم انسانی 6 435 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب پرسشنامه موفقیت/ ارتقاء علوم انسانی 6 435 در…

  • الگو ارتباطی و تعارض در ترویج کشاورزی مقالات ترجمه شده 18 604
  • الگو ارتباطی و تعارض در ترویج کشاورزی مقالات ترجمه شده 18 604 دریافت محصول کامل و اصلی درباره الگو ارتباطی و تعارض در ترویج کشاورزی مقالات ترجمه شده 18 604 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل…

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *