بررسی رابطه بین قیمتگذاری نادرست سهام و پاداش مدیران با سرمایهگذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حسابداری
152
1,852
بررسی رابطه بین قیمتگذاری نادرست سهام و پاداش مدیران با سرمایهگذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حسابداری
152
1,852
دریافت محصول کامل و اصلی درباره بررسی رابطه بین قیمتگذاری نادرست سهام و پاداش مدیران با سرمایهگذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حسابداری
152
1,852 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب بررسی رابطه بین قیمتگذاری نادرست سهام و پاداش مدیران با سرمایهگذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حسابداری
152
1,852 در لینک زیر موجود میباشد
پدیده شکاف قیمت گذاری سهام و تاثیر آن بر تصمیمات و رفتار مدیران و سرمایه گذاران از زمینه های جدید در تحقیقات علوم مالی می باشد هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر شکاف قیمت گذاری و پاداش مدیران بر سرمایه گذاریشرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد
تحقیق کامل و آماده برای تحقیق ارشد جسابداری به همراه منابع و مقاله استخراجی و اسلاید ارایه بررسی رابطه بین قیمت گذاری نادرست سهام و پاداش مدیران با سرمایه گذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران چکیده پدیده شکاف قیمت گذاری سهام و تاثیر آن بر تصمیمات و رفتار مدیران و سرمایه گذاران از زمینه های جدید در تحقیقات علوم مالی می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر شکاف قیمت گذاری و پاداش مدیران بر سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. بهمنظور انجام پژوهش از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران 170 شرکت را که در بین سال های 1388 تا 1393 بهطور پیوسته عضو بورس بودهاند، انتخاب نموده و با بکارگیری دادههای ترکیبی در این بازه زمانی مورد آزمون و بررسی قرار گرفتهاند. برای اندازه گیری شکاف قیمت گذاری از تجزیه نسبت ارزش بازار به دفتری طبق رویکرد رودز-کروف و همکاران (2005) استفاده شد. بهمنظور برآورد مدل ها و آزمون فرضیه ها از روش رگرسیون چندمتغیره با روش برآورد حداقل مربعات تعمیم یافته و آزمون های مربوطه استفاده شد. نتایج آزمونها نشان داد که بین شکاف قیمت گذاری سهام و سرمایه گذاری رابطه مثبت، معنادار و قوی وجود دارد. اما پاداش مدیران تاثیر معناداری بر ارتباط بین شکاف قیمت گذاری – سرمایه گذاری ندارد. واژگان کلیدی: شکاف قیمت گذاری سهام، پاداش مدیران، سرمایه گذاری، نسبت ارزش بازار به دفتری. فهرست فصل اول: کلیات پژوهش 1-1 مقدمه. 1 1-2 بیان مساله. 2 1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش…. 4 1-4 اهداف پژوهش…. 4 1-5 سوالات پژوهش…. 5 1-6 فرضیه های پژوهش…. 5 1-7 روش پژوهش…. 5 1-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها 6 1-9 جامعه و نمونه آماری پژوهش…. 7 1-10 مدل های اقتصادسنجی پژوهش…. 8 1-11 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10 1-12 ساختار کلی پژوهش…. 11 1-13 خلاصه فصل.. 12 فصل دوّم: ادبیات پژوهش 2-1 مقدمه. 14 2-2 بازارهای مالی و کارکردهای آن ها 15 2-3 تئوری مالی استاندارد. 18 2-3-1 تئوری پرتفوی.. 19 2-3-2 نظریه قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای.. 20 2-3-3 تئوری آربیتراژ. 22 2-3-4 فرضیه بازارهای کارا 24 2-3-4-1 کارایی اطلاعاتی.. 25 2-3-4-2 کارایی تخصیصی.. 26 2-3-4-3 کارایی عملیاتی.. 26 2-3-5 ویژگی های بازار کارا 27 2-3-6 شواهد تجربی در زمینه کارایی بازار. 28 2-3-6-1 فرض منطقی بودن سرمایه گذاران.. 32 2-4 استثناهای مهم مشاهده شده در بازارهای مالی.. 33 2-4-1 اثر اندازه. 33 2-4-2 اثر ژانویه. 33 2-4-3 اعلامیه های سود. 35 2-4-4 برگشت بلندمدت… 35 2-4-5 قدرت پیش بینی قیمت با نسبت های مالی.. 36 2-4-6 اثر روزهای هفته. 36 2-4-7 ناتوانی راهبردهای معاملاتی در بازار کارا 36 2-4-7-1 راهبرد سرمایه گذاری قدرت نسبی”مومنتوم”. 37 2-4-7-2 راهبرد سرمایه گذاری معکوس… 37 2-5 مالی رفتاری.. 40 2-6 مفهوم سرمایهگذاری.. 41 2-7 قیمت گذاری نادرست سهام در بازار سرمایه. 44 2-8 عوامل اصلی ایجاد کننده شکاف قیمت گذاری سهام در بازار سرمایه. 46 2-8-1 عدم تقارن اطلاعاتی.. 47 2-8-2 رفتار توده وار سرمایه گذاران.. 49 2-8-3 واکنش بیش از حد و واکنش کمتر از حد سرمایه گذاران.. 50 2-9 شکاف قیمت گذاری و رفتار سرمایه گذاری شرکتها 52 2-10 ارتباط بین ارزیابی بازار سرمایه و سرمایه گذاری شرکتها 53 2-11 تئوری های ارائه شده جهت توضیح پدیده شکاف قیمت گذاری سهام. 55 2-11-1 تئوری ارضا سهامدار. 56 2-11-2 تئوری علامتدهی.. 57 2-11-3 تئوری نمایندگی.. 59 2-11-4 تئوری زمانبندی بازار. 60 2-12 انگیزه های مدیران اجرایی (پاداش). 62 2-12-1 تاثیر پاداش مدیران بر ارتباط شکاف قیمت گذاری-سرمایه گذاری.. 64 2-13 شکاف قیمت گذاری سهام و هزینه های نمایندگی.. 65 2-14 پیشینه پژوهش های انجام شده. 66 2-14-1 پیشینه پژوهشهای خارجی.. 66 2-14-2 پیشینه پژوهش های داخلی.. 71 فصل سوم: روش شناسی پژوهش 3-1 مقدمه. 76 3-2 روش تحقیق.. 77 3-3 جامعه و نمونه آماری پژوهش…. 78 3-4 نحوه گردآوری و پردازش داده ها 79 3-5 اهداف تحقیق.. 80 3-6 سوالات تحقیق.. 80 3-7 تدوین فرضیه ها 80 3-8 قلمرو تحقیق.. 81 3-8-1 قلمرو موضوعی تحقیق.. 81 3-8-2 قلمرو مکانی و زمانی تحقیق.. 81 3-9 مدل های اقتصادسنجی پژوهش…. 82 3-9-1 متغیر وابسته. 83 3-9-2 متغیر مستقل.. 83 3-9-3 متغیرهای کنترلی.. 84 3-10 نوع داده ها و روش آزمون فرضیه ها 85 3-11 روش بررسی داده های ترکیبی.. 86 3-12 تحلیل رگرسیون.. 87 3-12-1 روش حداقل مربعات معمولی (OLS). 88 3-12-2 روش حداقل مربعات تعمیم یافته (GLS). 88 3-13 مدل اثرات ثابت… 89 3-14 مدل اثرات تصادفی.. 91 3-15 آزمون های تشخیصی در داده های ترکیبی.. 92 3-15-1 آزمون چاو (لیمر). 92 3-15-2 آزمون هاسمن.. 93 3-16 آزمون معنادار بودن رگرسیون و ضرایب متغیرها 94 3-16-1 آزمون معناداری رگرسیون.. 94 3-16-2 آزمون معناداری ضرایب رگرسیون.. 94 3-17 خلاصه فصل.. 95 فصل چهارم: تحلیل داده ها 4-1 مقدمه. 97 4-2 آمار توصیفی.. 98 4-3 بررسی پایایی متغیرهای پژوهش…. 99 4-4 آزمون های تشخیصی و برآورد مدلها 100 4-4-1 برآورد مدل شماره (1) پژوهش…. 102 4-4-1-1 آزمون فرضیه اول.. 103 4-4-2 برآورد مدل شماره (5). 103 4-4-2-1 آزمون فرضیه دوم. 104 4-5 خلاصه فصل.. 105 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها 5-1 مقدمه. 107 5-2 خلاصه پژوهش…. 108 5-3 تحلیل نتایج.. 108 5-3-1 تحلیل نتایج فرضیه اول.. 109 5-3-2 تحلیل نتایج فرضیه دوم. 109 5-4 محدودیت های پژوهش…. 110 5-5 پیشنهادهای پژوهش…. 111 5-5-1 پیشنهادهایی بر مبنای یافته های پژوهش…. 111 5-5-2 پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی.. 111 منابع 6-1 منابع فارسی.. 114 6-2 منابع انگلیسی.. 118 فصل اول کلیات پژوهش 1-1 مقدمه هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین قیمتگذاری نادرست سهام و پاداش مدیران با سرمایهگذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. در این فصل ابتدا به تشریح مساله پژوهش پرداخته میشود و سپس در ادامه به ترتیب اهمیت و ضرورت پژوهش، سوالات، اهداف و فرضیههای پژوهش، روش پژوهش، جامعه و نمونه آماری پژوهش، مدلهای اقتصادسنجی پژوهش، تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان پژوهش و ساختار کلی پژوهش ارائه خواهد شد. 1-2 بیان مساله سرمایهگذاری را میتوان یکی از ارکان اساسی اقتصاد کشورها دانست. تردیدی نیست افزایش تولید که یکی از نخستین گامهای فرایند توسعه محسوب میگردد، مستلزم افزایش سرمایهگذاری خواهد بود. به همین دلیل، نظریههایی در علم اقتصاد مطرح است که علت توسعهنیافتگی برخی از کشورها را کمبود سرمایه و سرمایهگذاری پنداشته و دور باطل کمبود تولید را ناشی از نبود سرمایهگذاری میداند (نخجوانی، 1382؛ 36). در سال 2000 نشریه وال استریت گزارش داد که شرکت کوکاکولا قصد دارد شرکت کواکراوتس را خریداری نماید. پس از مدت کوتاهی کوکاکولا این گفته را تأیید کرد و بازار نسبت به این خبر عکسالعمل منفی نشان داد و قیمت سهام کوکاکولا تقریبا 8% سقوط کرد و این سقوط بیش از 15 میلیارد دلار به سهامداران کوکاکولا زیان وارد کرد. مدیران کوکاکولا پس از این اتفاق اعلام کردند که از پیشنهاد خرید خود منصرف شدهاند و فردای آن روز قیمت سهام کوکاکولا 8% کاهش قیمت را جبران کرد. حادثه فوق دو سوال را مطرح میکند: آیا مدیران به بازار اعتنا میکنند؟ اگر جواب مثبت است آیا مدیران شرکتها به نحوه تأثیرگذاری بازار بر تصمیمهای اعلام شده آنان واکنش نشان میدهد؟ (کائو و همکاران، 2004؛ 3). تئوری مالی سنتی بیان میکند که قیمت سهام باید انتظارت منطقی درباره جریان نقدی آتی سهام را منعکس نمایند، لذا نباید بین قیمت سهام و سرمایهگذاری شرکتها (با فرض ثبات متغیرهای بنیادی مانند پرداختهای بالقوه از محل اینگونه سرمایهگذاریها) ارتباطی وجود نداشته باشد. طبق تئوری سنتی تعدادی از پژوهشها نتیجه گرفتند که متغیرهای بنیادی قدرت توضیح پایینی از قیمت فعلی سهام دارند (مورک و همکاران، 1990 و بلانچارد و همکاران، 1993). در مقابل تئوری سنتی که در آن قیمتگذاری نادرست سهام هیچ تاثیری بر سرمایهگذاری ندارد، استین (1996) معتقد است که اگر بازده سهام منعکس کننده ریسک بنیادی سهام نباشد و در عوض بازتابی از احساسات سهامداران باشد مانند بیشبرآورد سرمایهگذاران از جریان نقدی آتی، آنگاه تصمیمات سرمایهگذاری به احساسات سرمایهگذاران بستگی خواهد داشت. برای مثال، اگر سرمایهگذاران بیش از اندازه خوشبین باشند، مدیر به دنبال افزایش قیمت فعلی سهام خواهد بود و از سیاست تهاجمی در سرمایهگذاری استفاده خواهد نمود. مانند استین (1996)، تعدادی از پژوهشهای تجربی تاثیر قیمتگذاری نادرست سهام بر میزان سرمایهگذاری شرکتهای آمریکایی را بررسی کردهاند. نتیجه عموم این تحقیقات وجود ارتباط مثبت بین سرمایهگذاری و قیمتگذاری نادرست سهام است (گویال و یامدا، 2004 و بیکر و همکاران، 2003 و گیلچریست و همکاران، 2004 و هابرمن، 2004 و بیکر و ورگلر، 2006 و پولک و پیاچنزا، 2014 و دونگ و همکاران، 2007). یکی دیگر از عوامل بالقوه تعیین کننده سرمایهگذاری که کمتر مورد توجه قرار گرفته است ماهیت پاداش مدیران است. استفاده روزافزون از این ابزار منافع مدیریت و سهامداران را همسو میکند و باعث بهبود تصمیمگیری ها در راستای افزایش ثروت سهامداران میشود. اما در شرایط وجود مسایل نمایندگی بیشسرمایهگذاری ممکن است به عنوان مکانیزمی برای افزایش پاداش مدیران استفاده شود. برای مثال مخارج سرمایهای یا تامین مالی آن ممکن است باعث افزایش سود یا نوسان قیمت سهام شود که اگر سایر شرایط تغییری نکند ممکن است باعث افزایش قیمت ذاتی اختیارات قیمت سهام شود. با استدلالی مشابه در شرایط عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیران و سهامداران، مخارج سرمایهای میتواند بعنوان نشانهای از قیمتگذاری کمتر از واقع سهام باشد. در مطالعات قبلی که در کشور استرالیا انجام شده تمرکز بر مدیریت سطح بالا و عملکرد شرکت و عوامل موثر بر پاداش مدیران عامل بوده است (مانند کالتون و تیلور، 2002 و چالمرز و همکاران، 2004 و …)، و نتایج نشان داده که عامل اصلی پاداش مدیران اندازه شرکت میباشد. در این پژوهش ما بطور تجربی ارتباط بین تصمیمات سرمایهگذاری قیمتگذاری نادرست سهام و تاثیر پاداش مدیران (به عنوان مکانیزمی جهت کاهش هزینه نمایندگی) بر ارتباط بین قیمتگذاری نادرست سهام – سرمایهگذاری را بررسی خواهیم کرد. برای توضیح روابط نیز از تئوری مالی رفتاری بهره خواهیم جست. 1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش سرمایهگذاری سودآور، نبض حیات شرکت و عاملی بنیادین در تعیین ارزش آن تلقی میگردد. بر اساس مبانی نظری موجود، ارزش شرکت تابعی از ارزش فعلی جریانهای نقدی آتی آن است که به شدت از سرمایهگذاریهای آن متأثر میشود. اما این موضوع که آیا ارزش شرکت نیز بر سرمایهگذاری مؤثر است یا خیر را میتوان در عرصه متون نمایندگی و با توجه به وضعیت بازارهای نوظهور و ناقص، مورد بررسی و پژوهش قرار داد. از منظر نمایندگی، ممکن است نگرش مدیران، مالکان و اعتباردهندگان، همسو و همجهت نبوده و بین این گروهها تضاد منافع وجود داشته باشد. لذا تصمیمات اتخاذی از سوی مدیران، لزوما با منافع سرمایهگذاران و سهامداران، همراستا نخواهد بود و رفع این تضاد، با توجه به عدم تقارن اطلاعاتی بین این دو گروه، مشکل بهنظر میرسد. در این راستا، دستیابی به معیارهایی که بتوان به کمک آنها بهطور غیرمستقیم بر تصمیمهای سرمایهگذاری مدیران اثر گذاشت و رفتارهای سرمایهگذاری این گروه را بهتر درک کرد، بهویژه در بازارهای ناقص با فرض وجود عدم تقارن اطلاعاتی و مشکلات نمایندگی، ضروری بهنظر میرسد (مرادی و احمدی، 1390؛ 126). 1-4 اهداف پژوهش همانطور که واتز و زیمرمن (1986) بیان کردند هدف کلی و آرمانی تمامی تحقیقات حسابداری کمک به ارائه تئوری جامعی برای توضیح و تشریح حسابداری و در نهایت پیشبینی رویههای حسابداری است. هدف تحقیق حاضر تبیین ارتباط بین قیمتگذاری نادرست سهام، سرمایهگذاری شرکتها و تاثیر پاداش مدیران بر این رابطه می باشد. هدف کاربردی تحقیق نیز کمک به سرمایهگذاران و مدیران است تا از قیمتگذاری نادرست سهام در راستای تصمیمات خود استفاده نمایند. 1-5 سوالات پژوهش با توجه به مطالب ذکر شده در قسمتهای قبل سوالات تحقیق به صورت زیر شکل می گیرد: سوال اول: تاثیر قیمتگذاری نادرست سهام شرکتها بر تصمیمات سرمایهگذاری چگونه است؟ سوال دوم: پاداش مدیران بر ارتباط بین قیمتگذاری نادرست سهام و سرمایهگذاری شرکتها چه تاثیری دارد؟ 5-1- خلاصه پژوهش هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین شکاف قیکت گذاری سهام و پاداش مدیران با سرمایه گذاریشرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. برای رسیدن به هدف مورد نظر دو فرضیه به شرح ذیل مطرح گردید: فرضیه اول: فرضیه اول: بین قیمتگذاری نادرست سهام و سرمایهگذاری شرکتها ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. فرضیه دوم: پاداش مدیران بر ارتباط بین قیمتگذاری نادرست سهام و سرمایهگذاری تاثیرگذار است. به منظور آزمون فرضیه های فوق نمونه ای مشتمل بر 170 شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1388 لغایت 1393 انتخاب گردید. دادههای موردنیاز جهت محاسبه متغیرهای پژوهش، از بانکهای اطلاعاتی موسوم به “تدبیرپرداز” و “رهاوردنوین” و همچنین از صورتهای مالی حسابرسی شده ارائه شده به بورس استخراج شده است و در موارد ناقص بودن داده های موجود در این بانک های اطلاعاتی، به آرشیوهای دستی موجود در کتابخانه و تارنمای اینترنتی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس اوراق بهادار و سایت اطلاع رسانی ناشران به آدرسهای اینترنتی www.rdis.ir و www.codal.ir مراجعه گردید. همچنین به منظور برآورد مدلهای پژوهش از بسته نرم افزاری Eviews8 استفاده شد. 5-2- تحلیل نتایج در این بخش نتایج بدست آمده از آزمونهای آماری را با نتایج پژوهشهای مشابه قبلی مقایسه کرده و دلایل پذیرش یا رد آن را بررسی میکنیم. 5-2-1. تحلیل نتایج فرضیه اول در فرضیه اول پیش بینی کردیم که شکاف قیمت گذاری سهام برمیزان سرمایه گذاری شرکت ها موثر باشد. نتایج بدست آمده از آزمون های آماری نیز بیانگر پذیرش فرضیه اول می باشد. نتیجه بدست آمده با تحقیقات مشابه داخل (مانند پاکیزه و بشیری (1392)) و خارج کشور (مانند الزهرانی و رائو (2014)، کیم و همکاران (2011)، و دوکاس (2007)) همخوانی دارد؛ زیرا طبق تئوری زمانسنجی بازار شرکتها زمانی که قیمت سهام شرکت افزایش مییابد، اقدام به افزایش سرمایه و نهایتا سرمایهگذاریمینمایند تا از این طریق سه هدف را برآورده کنند: هدف اول استفاده از صرف قیمت سهام و وارد کردن آن به شرکت می باشد. هدف دوم کاهش قیمت بازار به قیمت پایین و جلوگیری از ایجاد فرصت آربیتراژ برای بازار میباشد. هدف سوم نیز انجام سرمایهگذاری جدید است. مدیران از طریق افزایش سرمایه طبق این تئوری منافعی را برای خود (سرمایهگذاری در تحقیقهایی که بعضا خالص ارزش فعلی منفی دارند) و شرکت (صرف قیمت سهام جدید صادر شده) کسب مینمایند. 5-2-2. تحلیل نتایج فرضیه دوم در فرضیه دوم پیش بینی نمودیم که پاداش مدیران نیز از ارتباط شکاف قیمت گذاری – سرمایه گذاری تاثیرگذار باشد. نتایج آزمون های آماری بیانگر رد این فرضیه می باشد. نتیجه بدست آمده با نتایج پژوهش ها خارجی مشابه همخوانی ندارد. دلیل عدم همخوانی را می توان به تفاوت بین بسته های پیشنهادی پاداش مدیران در کشورهای خارجی و کشورمان نسبت داد که در کشورهای خارجی بسته های پاداش شامل گزینه های متنوعی مانند پاداش نقدی، اختیار خرید سهام، حق حضور در جلسات هیات مدیره، حقوق مدیران و امتیازات دیگر می باشد؛ اما در کشور ما تنها نیزان پاداش نقدی هیات مدیره افشا می شود که این مبلغ نیز معمولا با تاخیر مشخص می شود. بطوری که معمولا پاداش عملکرد هر سال در همان سال در مجمع مورد بررسی و تصویب قرار نمی گیرد و نمی توان پاداش افشا شده را به سال خاصی نسبت داد. بنابراین اندازه گیری پاداش در این شرایط کمی نامعقول و نامتناسب با عملکرد واقعی شرکت می شود؛
نقشه کاربری اراضی شهرستان قزوین جغرافیا 1 1,758 دریافت محصول کامل و اصلی درباره نقشه کاربری اراضی شهرستان قزوین جغرافیا 1 1,758 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب نقشه کاربری اراضی شهرستان قزوین جغرافیا…
گزارش کارآموزی نساجی در مورد رنگرزی علوم انسانی 25 1,084 دریافت محصول کامل و اصلی درباره گزارش کارآموزی نساجی در مورد رنگرزی علوم انسانی 25 1,084 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب گزارش کارآموزی…
تحقیق ی معماری هند تاریخ 170 770 دریافت محصول کامل و اصلی درباره تحقیق ی معماری هند تاریخ 170 770 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب تحقیق ی معماری هند تاریخ 170 770 در…
فایل ورد(Word) تحقیق مقایسه فنی خطوط و کابل های AC و DC برق 102 723 دریافت محصول کامل و اصلی درباره فایل ورد(Word) تحقیق مقایسه فنی خطوط و کابل های AC و DC برق 102 723 از سایت اصلی و…
پرسشنامه مقیاس افسردگی، اضطراب، استرس علوم انسانی 1 598 دریافت محصول کامل و اصلی درباره پرسشنامه مقیاس افسردگی، اضطراب، استرس علوم انسانی 1 598 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب پرسشنامه مقیاس افسردگی، اضطراب،…
تاریخچه کوتاه گروه فتح الاسلام آزمون ارشد 7 773 دریافت محصول کامل و اصلی درباره تاریخچه کوتاه گروه فتح الاسلام آزمون ارشد 7 773 از سایت اصلی و دانلود با لینک مستقیم. توضیحات کامل درباره مطلب تاریخچه کوتاه گروه فتح…